• baby2006

Allergi av mina vigselringar!!! se bild...

tänkte höra om någon här vet om man kan få nickelallergi av guldringar som är av 18 karats guld?

Jag har det senaste året fått såna hemska eksem under mina vigselringar, så att jag inte kan ha dem på mig längre...
    På den bilden som är här under har jag precis fotograferat handen och det efter att jag har haft mina ringar på mig endast 5 timmar..
    Det brinner som eld och kliar och blir nästan som vätskefyllt under det röda.. ser nästan ut som brännsår..
    Det konstiga är att jag har en halskedja som också är i 18 karats guld och den har jag inte som helst problem med...
    Jag tar alltid av mig ringarna när jag är i vatten och dem sitter inte heller särskilt hårt åt på fingarna...

Finns det något man kan pensla på ringarna så att man inte kommer i kontakt med själva guldet, eller är det bara att inse fakta att jag måste titta på nya ringar, fast i titan denna gången =(....

Här kommer bilden i alla fall och det vore jättesnällt om någon kankse kunde ge mig några tips på vad man kanske kan göra...

Stolt mamma till Ludvig-04 & Ebba-06,
  • Svar på tråden Allergi av mina vigselringar!!! se bild...
  • ALM

Men vad tråkigt Trodde inte att man reagerade mot guld, men jag har själv inga allergier så jag kan det där dåligt. Min tanke blir bara om juveleraren verkligen sålt 18 K guld till er eller om det är bluff.

När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.
  • FridaE

Aaa, ser ju ut som nickelallergi. Jag har extrem nickelallergi och kan typ inte hålla i mynt allt för länge eller bestick men jag har aldrig fått några utslag av min vigselring, som jag tror är 18k.
    Har hört att man kan pensla med nagellack innanpå ringen, har dock aldrig provat det själv.

• No way

Man ska u inte kunna få det av äkta guld..

My baby can kick your babys ass!
  • Pilgrimka

prata med en guldsmed, kanske kan de lägga platina på insidan.
    Eller så beror det kanske på skräp som sitter i ingraveringen och orsakar allergi...

• Lisalin

Jag fick oxå liknande märken efter min ring... då gick jag tilbaka till guldsmeden och han fixade på något som hette rodium tror jag att det hette... och nu kan jag ha ringen hur mkt som helst.. :o)

• sheeba

Så kan jag med få i bland men inte efter så kort tid, ibland får jag "sår".
    Du kan ta negellack på insidan brukar funka ta ett genomskinligt.
    Min mamma kan inte ha gult guld men rött och vitt funkar är väl för de inte är så utblandat med så mycket.

Språkpolis! jag är din värsta fiende....Språktjuven!
  • krakel

jag fick en massa utlag under min förlovningsring..
    min svärmor sa (srvering) att när det gjordes så fick man ha en större halt nickel än i dagens ringar.. så jag gick till guldsmeden och undrade om det fanns nått att pensla på..

men han sa at nej det är inte mer nickel i utan det som orsakar det hela är att man har ringen på sig "för mycket" man får tvål restar en massa skit mellan ringen och fingret och det är deet som gör att man får en reaktion...

så är jag lämnade in den ( skulle sätta i en ny sten) så rengjorde hand e och efter det så har jag inte haft det problemet...

• ALM

Jag hade nog gått dit där ni köpt ringarna och visat upp. Har ni nån garanti?

När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.
  • Semi Ami

Har precis samma reaktion på mitt finger just för tillfället. För mig är det inte guld-allergi utan det är så att mina händer är i vatten konstant o vätska ansamlas under ringen som ger reaktionen för mig. om jag är noga o torkar under ringen efter varje ggn jag tvättat händerna, tvättat lillan, diskat eller ngt annat får jag inte besväret.. lycka till

ღღღღ Selma 061011 ღღღღ
  • MossaQ

Min mamma får klåda utav rött guld men tål vitt.
    Jag har fått liknande utslag som du ibland - klådan är grym!
    För mig har det hjälpt att "lufta"

Nagelack kanske är nåt att prova, vet inte om jag vågat göra det med min ring.
    Kan du prova med nån vitguldsring och se om samma sak händer och om det inte gör det lägga ett tunnt lager vitt guld i din ring?

Svar på tråden Allergi av mina vigselringar!!! se bild...