• Elessario

NY student högskolan BORÅS

Någon mer som ska börja i borås till hösten.?

Jag bor i gbg, så får pendla (om jag inte kommer in i gbg, reserv en bit bak).
    kommer att läsa till SSK..

• Svar på tråden NY student högskolan BORÅS
  • Toke

Här är en till..skall läsa organisation och personal utvecklare Bor utanför gbg...så jag kommer med att pendla en bit.
    Grattis...och även lycka till i gbg

• Elessario

weeii vad roligt med fler

toke: vart bor du?

ninapina: då kanske man får sällskap under resorna då,

• Ninapina

Ja, det tror jag säkert . Står också på reservplats till göteborgs universitet, men det känns inte så troligt att det går vägen där. SÅ det blir till och pendla

• Elessario

ninapina: vart i gbg bor du? jag bor i bergsjön, så det blir först spårvagn till centralen.. o sedan tåg eller buss. om jag inte kan ta bil... fast det blir för dyrt

vilken reservplats har du i gbg?

• Light Blue

Jag läste till sjuksköterska i Borås och pendlade dit från Göteborg. Fungerade jättebra.

I perioder pendlade vi med buss/tåg och det var skönt att kunna sova på dit- och hemvägen men samtidigt var det jobbigt att vänta in bussarna när lektionerna var slut. Eller springa ifrån de sista tio minuterna för att hinna med. För det mesta åkte vi bil så ta och samla ihop ett gäng så att ni åker full bil och dela på kostnaden.

Borås vet om att de har många pendlare och schemat är oftast lagt så det blir få men långa dagar. Ibland endast en dag i veckan, ibland fyra vid tyngre kurser.

En nackdel är praktiken. Det är jobbigt att ha praktik i Borås och det fungerar inte att pendla. Jag sova alltid över där och det blev långa dagar. Åkte hemifrån vid tiotiden och var inte tillbaka förrän vid sextiden dagen efter. Det var tufft! Sedan skiljer sig rutinerna kraftigt åt och när jag väl började arbeta i Göteborg var det mycket som var förvirrande. De har väldigt få platser i Göteborg och de går främst till de med särskilda skäl, som exempelvis småbarn.

Lycka till! Är väldigt nöjd med min utbildning där.

• Ninapina

Elessario: Jag bor i Backa. har också funderat på att ta bilen, men som du sa så blir det nog för dyrt. Vet du vad ett "pendelkort" kostar mellan gbg-borås?
    I göteborg står jag på plats 211. vilken har du?

Light Blue: Tack för dina tips! Finns det bara praktikplatser i Borås? Jag har en son på 20 månader så jag oroar mig lite för att det blir långa dagar för han på dagis.

• Elessario

light blue, härligt att höra att du trivdes

ja kanske kunde man få ihop ett bilgäng skulle jag tycka var mkt bättre... är åksjuk

jag är reserv nr 52.. så kanske kanske.

Regionen Runt i 30 dagar 1 200 kr
    Gäller för resor under 30 dagar på alla bussar, tåg (ej X2000), båtar, spårvagnar och vissa av Swebus Expressbussar i hela Västra Götalandsregionen.
    Man kanske skulle räkna på vad det skulle kosta att samåka i bil...

• Elessario

har räknat på det.
    går vi tre dagar i veckan och är tre pers som åker så blir det typ samma pris..

Svar på tråden NY student högskolan BORÅS