• Flowie82

Eketorp soffa - ihopsjukna kuddar

Vi har en 3-sits eketorp soffa, men kuddarna som man har som ryggstöd har blivit helt ihopsjukna o det ser konstigt ut. Har era blivit så oxå, går det o göra nåt åt det??
    Min syrra har en likadan, men den är jättefin o har "fasta" kuddar.
    Jag har försökt lägga i extra"kuddar" tex gamla påslakan som inte används bara för att dom ska bli lite mer fasta.

Nån mer med samma problem???

• Svar på tråden Eketorp soffa - ihopsjukna kuddar
  • systernegativ

Jag tycker alla Ikeas soffor blir sådär... Till och med de som står i butikerna är ju insjunkna....

• krakel

jo det blir ju så... har med en sån soffa.,, men får anstränga sig lite och puffa upp dem emellanåt,,,

brukar byta lite plats och vända på dem ibland...

• Flowie82

krakel

Jo jag puffar o puffar på dom jämt tycker ja.. o byter plats så mycket det går *suck* men det är väl bara att gilla läget..

• Rigor

Näe - inte gilla läget! Om soffan är ny ska Du reklamera soffan! En soffa ska man kunna ha i tio år, om den redan första tiden börjar säcka ihop tycker jag att du ska ringa deras kundtjänst och förklara läget. Det kan ju vara ett måndagsexemplar.

Jag köpte en soffa på Ikea som säckade ihop redan efter ett par veckor. Satt man två vuxna i den tog det inte lång stund innan man hade hasat in på mitten av den och nästan satt i knät på varann. Urtrist! När jag ringde Ikea sa de "Du måste arbeta med kuddarna och puffa/knåda på dem så håller sig soffan fin" Jag svarade att jag köpt soffan för att lata mig i den och inte för att ha den som ett träningsredskap. De tog tillbaka soffan och jag fick igen mina pengar...

• Flowie82

Nej jag har köpt den av min syster, när hon flyttade ihop med hennes sambo, så hade han oxå en eketorp o då tog dom den o vi fick den andra. Så den är väl köpt 03 nångång kanske.. men deras är hur fin som helst.. vet ej dock hur länge han haft den.

• leolina

jag har precis samma problem med mina ektorp,,dom ser ju inte kloka ut,,o ändå är dom bara 4 år!

• krakel

det är inte meningen att man ska sitta på ryggkuddanra brudar HAHHA

sitter just nu och kollar våra soffor som är typ 4 år men njae inte så farligt. det blir åtminstonde snygga då jag puaffar till dem och det räcker ju när man ska ha främmande HAHHA

ps mina blir bättre då jag tvättar överdraget med så det blir lite stelare...

och försök att göra nått annat än att sitta i soffan HAHAHAHA

• Juniphé

Men hallå! Det är ju en billig soffa! Vad väntar ni er??? En soffa som ska hålla formen i 20 år eller?

Nej, man får vad man betalar för - så enkelt är det.

IKEA har bättre kvalitet på en del andra soffor - men då blir priset ngt högre.

• Flowie82

Juniphe

Nej jag väntar mej absolut inte att den ska hålla i 20 år o det har inte gått 20 år heller, långt ifrån.. den är max 5 år!! Men visst... mitt inlägg handlade mer om att höra om det är fler som har samma "problem" med sina eketorp soffor eller om man kunde göra nåt åt det

• Anna2barn

Har sett att många här på FL har eketorp, men jag tycker att den är väldigt "säckig". Det ser man ju redan i affären som sagt Jag hade inte stått ut utan stört mig på det hela tiden.

• guldlockis

Vi har också ektorp men har inga problem alls!

• Anna Paulita

Jag tror att den utvecklats och blivit bättre, vi har en Ektorp som är 4 år typ och ryggkuddarna säckar i hop och så glider sitskuddarna ut hela tiden så man får möblera om i soffan flera gånger per dag.

EN kompis har en Ektorp som är 1,5 år och den är mycket bättre och fastare. Den känns helt annorlunda att sitta i om man gärmaför med den vi har. I vår sjunker man ner, i deras sitter man upp....om ni fattar.

Jag kan inte med att reklamera en soffa som är 4 år gammal, vi har ju inte ens kvittot kvar och nu har vi den som slit och släng tills Julia blir äldre. Sedan ska vi ha en ny, med fasta kuddar!

• Dahlia

Vi har två stycken ektorp soffor.
    Visserligen puffar jag kuddarna ibland redan från det vi köpte den. De är jättefina

• Beatrize74
    Rigor skrev 2007-07-14 00:36:26 följande:
     När jag ringde Ikea sa de "Du måste arbeta med kuddarna och puffa/knåda på dem så håller sig soffan fin" Jag svarade att jag köpt soffan för att lata mig i den och inte för att ha den som ett träningsredskap. De tog tillbaka soffan och jag fick igen mina pengar...
    Suveränt svarat!!! You go girl!
  • Ellah

Jag har två sådana soffor, som är runt 2 år gamla, och har inga problem med kuddarna. Men jag vänder och bankar kuddarna (med mattpiska) ungerfär en gång i veckan för att det ska ta jämt när man sitter, och det verkar funka.

Svar på tråden Eketorp soffa - ihopsjukna kuddar