• sthlm80

Ta ut euro i bankomat i sverige/arlanda???

Hej!

Går det att ta ut euro i en bankomat i sverige?
    Var finns sådana isf, arlanda??

Har nämligen ett ICA-kort och växlar bäst i bankomater på plats, men skulle gärna vilja växla lite innan.

Om det går, är det till samma kurs som om bankomaten skulle stå i landet där valutan finns?

• Svar på tråden Ta ut euro i bankomat i sverige/arlanda???
  • yin yang

Det går väll i alla automater i stort sett? Vad jag sett så kan man välja svenska kronor eller euro.

• sthlm80

va?? Det har jag heeelt missat!

Så du menar att jag kan ta ut euro i bankomaterna i sthlm city. Har aldrig sett det valet, men ska titta nästa gång.
    tack.

• yin yang

Hm, det tror jag om jag inte minns helt fel.

• mamma37

Handelsbankens o SEB´s automater har det i alla fall i Vellinge som ligger i Skåne

• FrökenR

En minuten-automat i Sthlm-city som jag vet om är den som ligger i anslutning till gallerian (Hamngatan nära Sergelrondellen). Svårt att förklara.

• sthlm80

Och det blir till samma kurs som om jag hade tagit ut euro i frankrike t.ex?

kanske dum fråga, men måste bara fråga...

• FrökenR

Det blir väl den kursen som Swedbank har om du tar ut i en minuten antar jag.

• Bakeapple

Bankomaterna på Arlanda har både svenska kronor, euro och amerikanska dollar. Jättesmidigt!

• sthlm80

Nu har jag grottat i detta.

Det blir VISA/MASTERCARDS kurs + eventuellt 1,65% om man har en dyr bank.

Om man har ICA banken blir det rätt av VISA/MASTERCARDS kurser, och dom är cirka ett öre högre än kursen. Så idag skulle det bli 9,16 kr för en Euro. Mycket bra!

Svar på tråden Ta ut euro i bankomat i sverige/arlanda???