• J77

Var hittar jag ett ovalt matbord med plats för många?

Är på jakt efter ett ovalt/rundat matbord med plats för 6-8 personer normalt och möjlighet att lägga i extraskivor så man kan sitta MINST 12 personer när det behövs. Borsskivan ska vara i massiv ek eller vit. Kan någon tips mig om var jag kan köpa ett sådant?

Sedan behöver jag även ha tag på stolar till bordet...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-13 22:13:27:
    Kanske ska tillägga att jag inte är så förtjust i bord som har ben liknande Brunos superellipsbord. Enkla kromade ben är dock ok.

• Svar på tråden Var hittar jag ett ovalt matbord med plats för många?
  • J77

Linny: Ja, det finns ett fint på Bolia (modellen heter Kant eller Cosmo). Tyvärr är det på gränsen till för litet. Tror bara att man sitter bekvämt tio personer runt det. Men det är ett alternativ om vi bara hittar någon snygg formpressad stol i vitt med matta/borstade kromben, vilket inte är helt lätt då de flesta sådana stolar har "glansiga" stålben... (Bordet har matta ben.)

• J77

Jessica B: Inte heller så dumt bord du tipsade om, kände inte till den sajten! Är det bara en nätbutik eller vet du om de har någon utsällningslokal? Är dock tveksam till att det bordet blir tillräckligt stort. Man måste nästan komma upp i en läng på 3 meter med iläggsskiva om 12 pers ska få plats.

• Jessica B

Jag tror att just designonline bara finns på nätet, men tillverkaren har flera återförsäljare, kolla på Hildurshus.se

Eftersom du vill ha ett så stort bord kanske du i slutändan måste låta någon tillverka ett åt dig. Jag vet att några möbelaffärer här i Dalarna har kontakter där de gör möbler efter måttbeställning, till okej priser, dock lite dyrare eftrsom det blir en personlig tillverkning. Kanske har du någon sådan affär i din närhet, eller någon lokal snickare?

Svar på tråden Var hittar jag ett ovalt matbord med plats för många?