• Karedo

Vad ska jag köpa för storlek på regnkläder?

Ska köpa Cassis första regnkläder
    som hon kan ha på dagis och hemma.

Men vilken storlek ska jag satsa på?
    Hon har 74-80 nu (80 är lite stort)
    Ska man köra på 86 då?

hon går inte än, men det är på G. Hon börjar på dagis i augusti.

Tackam för svar. KRAM

• Svar på tråden Vad ska jag köpa för storlek på regnkläder?
  • Söderböna

Om det var jag skulle jag satsat på 86, men det beror lite på märke.

På dagis använder de ibland galonisarna utanpå overallen - då är det bra om regnkläderna är rejält stora.

• Amita

Köp en storlek större än vad hon har i klädstorlek, då hon ska få plats med kläder som tex. en vinteroverall under dem.

• barbapappafin

Hej, min mamma kom hem med regn kläder till min son idag som är 15 måander, snart 16 månader. Dessa var i storlek 86/92 o dessa var alldeles för stooora! Tror att det kan vara lite olika beroende på vilket märke man köper.... Men jag ska nog köpa storlek 80 till min son.  Lycka till

• Karedo

Då borde ju 86 bli bra, 80 är ju lite stort nu.
    jag tror 92 blir aldeles för stort. Hon måste ju kunna röra sig i kläderna oxå.

• Karedo

är det så att regnkläder är lite större i almänhet?

• tjej mamman

Jag har alltid köpt samma storlek på regnkläder som på övriga klder,Regnkläder brukar vara rejält tilltagna i storlekarna,det är synd om barnen om dom ska behöva gå omkring i förstora kläder som dessutom är klumpiga.

• Karedo

Är det någon som vet hur Bamse-regnkläderna är i storlek.?

• tjej mamman

Bamse kläderna är stora i storlekarna i alla fall regn kläderna.

• Xarisma

Min dotter har 86/92 i kläder och bamseset från lindex i 86 och det är jättestort på henne!

♥ Elvira 051231 ♥
  • Amita

Du kan ju ta med dottern och prova så kan du lättare se vilka som passar bäst men som ändå går att få en vinteroverall under. Vissa regnkläder kan vara stora i storleken och vissa inte.

• vivianne

Nu ska jag vara kärringen mot strömmen och säga "köp inte för stort". 80 räcker säkert. Min dotter har strl 98 i kläder (drygt 2 år, lång tjej) och jag köpte strl 98/104 i HMs regnkläder för ett par månader sedan. Det var bara att traska tillbaka och byta för de var enorma på henne. 86/92 fick det bli och då kommer hon ändå att kunna ha dem länge.

Regnkläder är inte SÅ dyra, bättre att ha ett set som hon kan leka och röra sig i under sommaren och hösten än ett tält som hon kan ha över vinteroverallen i mars...

Svar på tråden Vad ska jag köpa för storlek på regnkläder?