• Cross

Resmål 3-4 veckor i januari??

Frågan har varit uppe många gånger tidigare... men inget har blivit bestämt. Hjälp mig nu att välja resa!!!

Det är jag, sambon och lillfisen som kommer att vara 1 år och 8 månader. Vi vill resa dit det är behagligt varmt. Hela resan kan inte bli för dyr. Resmål som har diskutterats är:

Goa, Indien
    Dubai
    Kanarieöarna
    Thailand
    Malaysia.

Totala budgeten (inkl fickpengar) för alla tre: 25 000 kronor.

Vad skulle ni ha valt?
    Någon som har bra tips att dela med sig av??

• Svar på tråden Resmål 3-4 veckor i januari??
  • hotten

vad menar du med totala bugeten, med resa å boende, mat å fickpengar 2-3 veckor?? ehh stanna hemma isåfall...

kanarieöarna eller dubai räcker det inte ens till resan å boende!

ang de andra allternativen så beror det ju helt på hurdant ruckel ni tänker bo i å vad ni käkar... för oss som vill bo i mellanklass i allafall skulle det inte räcka till mat å boende där heller..

• Cross

Det är klart att budgeten kan tänjas. Jag utgick från vår 2-veckors resa till Lanzarote förra året, då gick biljetterna och boendet på 9 000 kronor. Vi gjorde av med ca 10 000 kronor på plats, för vi hade lägenhetshotell och kunde göra mycket mat själva.

Vi bor inte på ruckel, vi har bott på fina 3-stjärniga hotell på alla våra resor.

Någon annan kanske har bra restips?

• Viran
    hotten skrev 2007-07-14 00:57:33 följande:
    vad menar du med totala bugeten, med resa å boende, mat å fickpengar 2-3 veckor?? ehh stanna hemma isåfall...kanarieöarna eller dubai räcker det inte ens till resan å boende!ang de andra allternativen så beror det ju helt på hurdant ruckel ni tänker bo i å vad ni käkar... för oss som vill bo i mellanklass i allafall skulle det inte räcka till mat å boende där heller..
    Posetiva klubben ;)

Vi kollar på resor till indien just nu, vi planerer att åka i mars. Hittade en flygresa i går för 17000 för 2 vuxna och två 3 åringar. Ni kommer ju mycket billigare undan där. Tror att dubai och kanarieöarna bli för dyra men i thailand och indien är det väldigt billigt att leva så där kanske det går. Fast det kanske blir lite tajt att vara där så länge då...
  • Cross

Se så kul!

Berätta mer! Var ska ni åka någonstans? Hur länge blir ni där?

• CarlHerman

Thailand tror jag definitivt ni kan klara på den budgeten om ni hittar flygstolar till bra pris...Kanarieöarna är väl inte så säkert väder på vintern, skulle inte lägga pengar på det själv, kan ju ha otur och va dåligt väder hela tiden ni är där.
    Indien går säkert också med den budgeten, billig flygstol brukar finnas, billigt boende och maten är billig. Hoppas ni hittar nåt bra!

• Viran
    Cross skrev 2007-07-14 21:51:24 följande:
    Se så kul!Berätta mer! Var ska ni åka någonstans? Hur länge blir ni där?
    Haha vi kom på i helgen att vi och en annan tvillingfamilj skall åka dit. Och eftersom att ja och den andra mamman inte kan hålla oss så satt vi och kollade flyg å så. Vi kommer nog att vara borta två veckor. Vi skall flyga till bombay tror jag och vara är och kolla på några grottor eller va det va, sen skall vi ner till goa är tanken...
  • hallon2

Jag var i Thailand med min dotter ett halvår och levde på 4 tusen/ månad - täckte våra omkostnader väl. Och vi bodde "bra", det dög bra för oss båda! :)

• hotten

ja som jag skrev så beror det mycket på hur man bor å vad man käkar, tex så skulle vi aldrig äta inhemsk mojja i tex thai å internationell mat är inte speciellt billigt.. Inte tänker jag stå vid spisen flertaget dagar när jag är på kortsemester ( 1-4 veckor) självklart blir det annat för den som är borta 6 månader å så..

Jag har aldrig ens sett 2 veckors resor till canaris för 4500.- pers, än mindre med vettig standard..

å då lever jag som sagt inte nått lyxliv heller å äter inte på dyraste krogarna.. men likförbannat har 1 månad på canaris kostat oss ca 35 000,- bara i flyg å boende.

Till dubai betalar vi 26 000,- för 8 dar...

sen väljer vi västindien framför thailand då det är både billigare (tvärtemot vad många tror alltså, beroende på ö naturligtvis) å hundra gånger trevligare

• Cross

Vi åkte med Apollo till Lanzarote, det var visserligen sista minuten men vi köpte biljetterna någon vecka innan avfärd. Och jag tycker det är skönt att ha eget kök då man reser med barn, men det är ju olika.

• hotten

ja sista minuten är ju en helt annan sak... jo lägenhet bor vi oxå oftast i...

Svar på tråden Resmål 3-4 veckor i januari??