• Äldre 14 Jul 02:10
    2894 visningar
    8 svar
    8
    2894

    Åka taxi med hund?

    Har försökt att leta upp svaret på min fråga, men hittar inget.

    Får man åka taxi med hund eller finns det regler? Vår hund ska kastreras på tisdag och jag fundera på att åka taxi hem så han slipper stressen i att åka buss, vi har nämligen ingen bil.

  • Svar på tråden Åka taxi med hund?
  • Arrax
    Äldre 14 Jul 02:17
    #1

    Ring och hör med Taxibolaget. Jag har kört Taxi och vi hade speciella bilar som det inte fick vara hundar i pga allergi hos en del av våra kunder. Men de andra bilarna var det helt ok att ha med sig hundar.

    Hoppas allt kommer gå bra.

  • Krissa
    Äldre 14 Jul 02:19
    #2

    Ring o kolla. Jag fick ta med mina misar i taxi till och från veterinär, nemas problemas. Ringde först o kollade o sa sedan dessutom till när jag beställde taxin.

  • Äldre 14 Jul 02:19
    #3

    Okey, jag för göra så. Tack!

  • Äldre 14 Jul 02:20
    #4

    vi har åkt taxi med våra hundar utan några som helst problem..så det borde inte vara någon fara att ta med dom. men du kan ju som sagt ringa innan och höra med taxibolaget för att vara helt säker

  • Äldre 14 Jul 10:07
    #5

    Det är nog bara att säga till när du beställer bilen att du har hund med dig.

    Här i stan finns det massor med ledarhundar o dom åker taxi jätteofta. Inga problem.

  • shoppi­ngfia
    Äldre 14 Jul 10:10
    #6

    Jag åker ofta taxi med min hund och det är bara att säga till när du beställer, i mitt fall behöver jag en kombi för jag har en stor hund.

  • Äldre 14 Jul 10:12
    #7

    Beställ taxi i god tid (kanske dagen före?) de kanske inte harså många bilar som tar hund.

  • Äldre 14 Jul 12:58
    #8

    Ah, tack!
    När det gäller ledarhundar har de väl specialtillstånd att följa med överallt, så som in i varuhus där det annars är hundförbud, tror jag.

Svar på tråden Åka taxi med hund?