ikea sundsvall eller happaranda?
Ska till ikea nästa vecka, vi bor mittimellan Sundsvall och Haparanda och kan inte bestämma oss för vilken utavdom vi ska fara på..
vilken Ikea skulle du valt?
Ska till ikea nästa vecka, vi bor mittimellan Sundsvall och Haparanda och kan inte bestämma oss för vilken utavdom vi ska fara på..
vilken Ikea skulle du valt?
Jag skulle fara till Haparanda, då kan man alltid ta en sväng över gränsen och handla på Alko bland annat.
ikea sundsvall såklart! hihi
har aldrig varit på ikea i haparanda men här så finns de ju jätte många andra affärer också runt själv ikeat.. :)
kolla in www.birstacity.se där ser du alla affärer runt ikea.. :)
Sundsvall
Jag bor i Umeå och har alltid valt Sudsvall, men det är ju iofs närmare oxå. Hade jag bott i Skellefteå tex hade jag nog valt Haparanda.
Det finns många affärer runt Ikea i Haparanda oxå. Har en kompis som är därifrån.
Jo, det finns massvis med andra affärer kring Ikea HaparandaTornio också, både på svenska och på finska sidan.
En annan sak man kan ta hänsyn till är hur mycket vägarbeten som är efter E4:an norrut/söderut: trafikinfo.vv.se/triniMenu/trinimenu.html
ja, just det sånt måste man ju tänka på trafiken
vilka affärer finns i haparanda?
Haparanda är väl större? IKEA altså...
Restaurangen ska tydligen va enorm i alla fall...
Sundsvall såklart :D Stort köpcentrum bredvid....byggs ut till ännu större....nästa år så absolut SUNDSVALL :D:D
Affärer som finns i Happaranda: t.ex; Catalog, Glasfabriken, Village, Barnens Hus och Stadium.
På Catalog kan man handla postorder, som folk har skickat tillbaks (inget fel på varan) tex från La Redoute. Min kompis har jobbat där och gjort jättefynd.
Här står villka butiker som finns och kommer i birstacity som ligger bredvid IKEA: http://www.birstacity.se/se/
I övrigt alldeles runtomkring finns BOOM (bra rätt billig möbelbutik med inredningssaker), stadium, biltema, Barnens Hus, Elgiganten och MIO.
skulle inte ta sundsvall just nu pga de inte byggt klart ikano huset än det mesta är klart men happis är mysigt nu på sommaren men det är mycket folk kommer folk från många länder
IKEA Haparanda är nog större än Sundsvall... dessutom finns det en tjusig Frasse-bar i närheten! Och en massa andra affärer, dessutom kan ni åka till Finland och shoppa där också...
I Sundsvall finns nu en ny riktigt snygg serveringsställe där tre resturanger finns och man kan välja från alla men sitta tillsammans (finns liknande i Sthlm).
Enkelt!
Haparanda!
Större, bättre och sen finns det bra affärer både där och i Torneå.