• Dora

Bästa febertermometern

Jag har en örontermometer som är helt värdelös. Den visade 38,6 på dottern igår men i rumpan var det 39,4. Skulle vilja ha en pålitlig termometer då dottern inte är så glad i att man tar i rumpan.

• Svar på tråden Bästa febertermometern
  • Blå Flygare

Tyvärr är de enda helt säkra rumptermometrarna. När man tar i öran så påverkas det av hur man håller i örat och hur långt man för in den, och man kan nästan inte göra exakt lika varje gång.

I munnen ska vara nästan lika bra när barnen är tillräckligt stora för det.

Rekommenderar inte napp-termometer. Har hört att de kan vara farliga (om nappen går sönder så får man termometerdelar/vätska i munnen).

• Razzla

Vi har en panntermometer som vi älskar.. Fungerar väldigt bra MEN man måste tempa några dagar utan feber först för att veta sin medeltemp.. de är sedan från de man utgår för att se vad man har i feber

Om jag kunde skulle jag ta en del av din sorg och sprida den i vinden.
  • Padme

Vad har du för örontermometer?

Vi har en (tror det är Philips) och den är kanon! Men man får ta ca tre ggr varje gång för att få ett snitt! Men oftast visar det bara på ca 0,1-0,2 fel.

Vi älskar den i alla fall!

Alma 031111 Emil 050712
  • Dora
    Padme skrev 2007-07-14 10:47:09 följande:
    Vad har du för örontermometer?Vi har en (tror det är Philips) och den är kanon! Men man får ta ca tre ggr varje gång för att få ett snitt! Men oftast visar det bara på ca 0,1-0,2 fel.Vi älskar den i alla fall!
    Våran heter Omron. Tycker den är lite stor för barnöron också. Får inte in den så långt.
  • Dora
    DecemberBebis skrev 2007-07-14 10:39:10 följande:
    rumptermometer är det mest pålitliga , om du får in på www.testfakta.se så finns där en undersökning av olika temomertar..
    Jag hittar det inte.
Svar på tråden Bästa febertermometern