• onlyyou

Någon som haft hund med hosta?

Min vovve ha fått hosta, jag tror det är det. Ni som haft hundar med hosta hur har det yttrat sig?

Jag är orolig för min tjej och givetvis är det alltid något på helgen då man inte kan få tag på någon vette att prata med.

• Svar på tråden Någon som haft hund med hosta?
  • Natalie82

Se till så hon dricker mkt, kan vara nåt som fastnat eller så, kolla henne i munnen så där inte sitter nåt.
    Men det går även Kennelhosta och det finns inte så mkt att göra åt det(går över efter nån vecka) men det är väldigt smittosamt mot andra hundar så se till att hunden inte träffar andra.
    Ring vet och rådfråga, kanske bäst med en undersökning.

Mvh/Natalie

• onlyyou
    Natalie82 skrev 2007-07-14 10:51:25 följande:
    Se till så hon dricker mkt, kan vara nåt som fastnat eller så, kolla henne i munnen så där inte sitter nåt.Men det går även Kennelhosta och det finns inte så mkt att göra åt det(går över efter nån vecka) men det är väldigt smittosamt mot andra hundar så se till att hunden inte träffar andra.Ring vet och rådfråga, kanske bäst med en undersökning.Mvh/Natalie
    Jag är ganska säker på att inget har fastnat. Jag vet inte om fästinghalsbandet kan ge biverkningar som slem i halsen på min hund för det är ganska nyinköpt. Jag har tagit av det för att se om det blir bättre. Kanske kan vara en reaktion på det?? Hon har ju för inte så längesedan vart på hundpensionat så jag har mailat för att se om det går någon hosta där. Vet du någon vet. man kan ringa till på helgen och prata med? Vi har bara jouren här och dit vill jag inte ringa.
  • Natalie82

Tror Agria har nån vet, men det är nog bara om man har försäkring hos dom.
    Sök på google om du hittar nån som har öppet.
    Vad är det för fästinghalsband du andvänder?

• Jomppelina

Hur artar sig hostan? Kennelhosta är väl kanske ofta det första jag tänker på när en hund hostar; men om hunden inte är avmaskad så kan tex spolmask ge ett hostliknande symtom, dvs när masken skall gå vägen via lungor till matsmältningen så hostar hunden upp masken och sväljer den.

Har du pratat med vetrinär om det hela?

• Rosali

Vad är det för ras? Är den slemmig?

• onlyyou

Det är scalibor halsband hon har.

Det där med mask lät otäckt men jag har inte sett något i hennes avföring. Jag är extra uppmärksam för just mask då hon stoppar i sig avföring från andra djur när vi inte hinner stoppa henne.

Hon är försäkrad i Agria så jag kanske ska kolla upp om de har telefontid.

Det lät i början som att kon klöktes, framför allt när hon blev upphetsad. Idag hörde jag att det var mer host ljud fast med slem. Hon äter och dricker och har inte kräkts upp maten även om hon klökts efteråt. Nu när vi var ute sprang hon utan att hosta så det är inget som håller på hela tiden. Har inte heller hört henne inatt.

Svar på tråden Någon som haft hund med hosta?