Hejsan, Jag går på Ersta/Sköndal och har läst ett år av fyra på inriktningen äldre. Det är en kanonutbildning, och har ett gott rykte på arbetsmarknaden. Vi samläser med sjuksköterskorna, det gör man inte på sthlms universitet, bara det är en fördel.. Rektorn på skolan berättade vid ett tillfälle att det är vanligt att studenter med examen från ES får en högre ingångslön än övriga, fanns tydligen statistik på detta. ES strävar efter att ha en hög akademisk nivå, skolan är familjär och jättetrevlig. Jag arbetar extra på socialtjänsten och får positiva kommentarer gällande val av skola. Ser inga som helst hinder i att arbeta med något annat än äldreinriktat när jag är färdig. Praktiken gör man enligt önskemål. Utbildningen står sig väldigt bra och flera som jag känner och gått där arbetar med allt från kurator till coach, handläggare barn ungdom & äldre. Vi går i skolan 3-4 dagar veckan ibland mindre eller mer. Rätt mkt litteratur men det varierar och det är olika beroende på kurs. Jag tror inte att du kommer att ångra dig om det är socionom du vill bli , absolut inte!! Välkommen & Lycka till!!
PS. Jag har tidigare läst på Stockholm/socialhögskolan fristående kurser och var nöjd men känner att ES är snäppet bättre och mkt mysigare, dessutom läser man 4 år på ES istället för 3 1/2 år på sthlm...Ds