• memlis

Piggelindrink?!

Halloj!

Nån som vet hur man gör en piggelindrink? Jag ääääälskar den och skulle bra gärna vilja veta hur man bär sig åt för att få till denRäcka ut tungan

Världens stoltaste mamma till prinsessan Ebba född 070226
  • Svar på tråden Piggelindrink?!
  • Zina

vi gjorde liknande drinkar när jag fyllde år.

Vi hade i en piggelinglass i glaset, sedan is, fruktsoda och absolut. Kanongott!  krossa glassen så den blandar sig med spriten annars smakar det mest sprit,

mamma till Emma 0201, Ida 0404, Maja 0505
  • emejo128

Piggelindrinken som man köper ute på krogen har likören Midori som bas. Sedan brukar det vara vodka och fruktsoda i också.

• ollson

om man vill ha som på puben så går man på bolaget å köper Midori (melonlikör) å blandar med vodka å fruktsoda eller sprite

It´s nice to be inportant, but it´s more imortant to be nice
  • memlis
    Zina skrev 2007-07-14 17:01:04 följande:
    vi gjorde liknande drinkar när jag fyllde år.Vi hade i en piggelinglass i glaset, sedan is, fruktsoda och absolut. Kanongott!  krossa glassen så den blandar sig med spriten annars smakar det mest sprit,
    Tack för tipset! Har inte bestämt mig än för om jag ska ha glass i eller ej. Det återstår att se
    emejo128 skrev 2007-07-14 17:03:25 följande:
    Piggelindrinken som man köper ute på krogen har likören Midori som bas. Sedan brukar det vara vodka och fruktsoda i också.
    Åhhh! Tack Då ska jag nog se till att försöka köpa mig en sån
  • memlis
    ollson skrev 2007-07-14 17:04:30 följande:
    om man vill ha som på puben så går man på bolaget å köper Midori (melonlikör) å blandar med vodka å fruktsoda eller sprite
    Tack
    paraflaxdrinken skrev 2007-07-14 17:05:04 följande:
    www.cocktailguiden.com/drinkar/namn/piggelin
    Åh perfekt! Tack så mkt
Svar på tråden Piggelindrink?!