• Natalejjis

Ska till bla Kungälv, Stora Höga & Stenungsund för att se ev ställe att bo.Missa inte???Ge mig tips!

Hejsan!

Jag och min karl som är uppvuxen på Donsö i GBG skärgård skall flytta från Västerås till något område över GBG. Frågan är bara vart.
    Onsdagen den 25e juli ska vi åka längst Kungälv, Stora Höga och Stenungsund.
    Någon som har några tips på ställen vi bör kika mer på?
    Vi vill köpa ett hus som ligger i utkanten av GBG men där man endå har lite civilisation runt om och grannar. Det ska inte vara för långt till tex ICA MAxi... Tar gärna emot tips!

Bor du på ett toppenställe?? Tipsa mig!

Tack på förhand! 

♥~Nat ~♥~~
  • Svar på tråden Ska till bla Kungälv, Stora Höga & Stenungsund för att se ev ställe att bo.Missa inte???Ge mig tips!
  • Tigerunge

Hus eller lägenheter?
    Stora höga har fina hus, men dyra
    Munkegärde som ligger i kungälv har både lägenheter och hus och är nära maxi.
    Du vill inte flytta till komarken.
    Ytterby ligger bra och har en stor matbutik (citygross) har både tåg och bussförbindelse till GBG.

• Geckos

Jag rekomenderar dig att koll extra på Stenungsund. Nära till havet som ni är uppvuxna med det är väl kul. Bra gång och cykelbanor i kommunen. 65 butiker vid havet ganska unikt tror jag. Coop, Kvantum och Willys är väl de stora mat butikerna oxå. Vi trivs super bra där vi bor ett område som heter Kyrkenorum mycket barnfamiljer och gångväg till dagis och skola.

• MamaKajsa

jag vill slå ett slag för andra sidan älven med. Ale kommun.....där hamnade vi när vi flyttade från Uppsala, o vi trivs alldeles fantastiskt bra.

• HumDis

Jag är född och uppvuxen i Stenungsund och det är ingen ort jag rekommenderar någon. Fint på ytan (visst, 2-3 månader på sommaren annars är det bara kallt och ödsligt) och mycket problem med ungdomsbrottslighet och droger som det inte talas högt om. Skolorna är inget vidare, affärerna har man sett förut och de flesta lägenheterna och villaområdena har sett sina bästa dagar.

Tyvärr

Så jag hade hellre flyttat till Kungälv om jag skulle välja bland de tre orterna. Dessutom den ort som har kortast resväg till Göteborg.

/ HumDis
  • Panter tanten

Är uppvuxen mellan ytterby o Kärna på landet men bara några km till city gross i Ytterby. mycket bussar till Ytterby, Kungälv och GBG. Cykel avstånd till skolan för de större barnen (dom kör ganska fort på vägen därimellan) och inte så långt till havet. LYCKA TILL

ÄLSKAR MIN PRINSESSA
  • Tigerunge

Bor också i Ale och trivs, men hade inte haft något emot att bo i Ytterby heller
    Komarken är ett tråkigt område med känt för bla mycket inbrott.

• Natalejjis

Tack för alla tips!

Det verkar vara blandade åsikter om Stenungsund?
    Geckos>Hur är det på vintrarna? Hur är folket? Blir det inte "dött" i lågsäsongerna?

HumDis> Är det så illa? Känner att det lutar mer och mer åt Kungälv. Vill inte bo för långt ifrån en större stad. OCh om det är litet så kan man ju lätt bli rastlös?`

Någon mer?
    ♥~Nat ~♥~~
  • thiasvovve

Kolla även in Surte och Bohus som ligger 15-20min från Gbg.
    Vi har precis flyttat från Göteborg till Bohus och stortrivs.:O)

Svar på tråden Ska till bla Kungälv, Stora Höga & Stenungsund för att se ev ställe att bo.Missa inte???Ge mig tips!