• locco

Sår på/ under snoppen???

min 6 månaders son har fått ett litet sår på, eller rättare sagt under snoppen, precis vid vecket mellan pungen och snoppen...
    det blödde pyttelite igår men inget mer sedan dess... vad kan detta vara??

• Svar på tråden Sår på/ under snoppen???
  • Bebben

Håller du rent där under ordentligt? Det kan lätt samlas gojs där som orsakar sår och det blir rött. Tvätta rent, håll torrt och ha på Inotyolsalva så går det bort ska du se.

• locco

ok, vi brukar vara väldigt noga när vi tvättar rent där vid blöjbyte, kan det bero på något annat?

• locco
    Hannah76 skrev 2007-07-14 18:44:17 följande:
    Han har nog bara blivit varm/blöt. Har du bytt blöjsort nyligen?
    ja vi bytte nyss märke påblöjorna... kan det ha betydlese?
  • Linsa

Njaej av blöjsorter blir dem mest röda o irriterade av. men säkerligen är det värme eller om han badat och man inte fått det helt torrt så blir det lätt lite sår där, inget farligt, ha honom gärna lite naken så han får vädra ordentligt. Inotyol är jätte bra.

• locco

okej får se till att det blir ordentligt torrt där, jobbigt är det för det märks att han inte mått bra av det, gråter vid blöjbyte vilket han aldrig gör annars..

• Tjollabolla

Så spg min bebis oxå ut nu i veckan! Det såg ut precis som om man hade dragit i snoppen för mkt, precis i vecket där var det rött oc blödde nästan. Jag tvättade och lät honom lufta och tog på inotyol, det  var borta redan vid nästa blöjbyte

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?.
  • locco
    Tjollabolla skrev 2007-07-14 18:58:39 följande:
    Så spg min bebis oxå ut nu i veckan! Det såg ut precis som om man hade dragit i snoppen för mkt, precis i vecket där var det rött oc blödde nästan. Jag tvättade och lät honom lufta och tog på inotyol, det  var borta redan vid nästa blöjbyte
    ja precis så såg det ut, har läkt lite men inte helt än, blöder dock inte längre som tur är.
Svar på tråden Sår på/ under snoppen???