Du måste logga in för att svara i en tråd.

• maadicken

emmaljungas regnskydd...

är det inte meningen att det ska klara av regn??

det regnar en del ute nu och vi var nyss ute i 20 minuter.
    när vi kommer in så är sonen sjöblöt om benen och fötterna. inte undra på att han skrek halva vägen...
    sååå dåligt!! ska det verkligen inte klara av mer än lite lätt regn??
    vagnen är ny, och regnskyddet oxå då såklart.

nån mer som har ett regnskydd som inte klarar regn??

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-14 19:55:20:
    tipsa mig gärna om vilket som håller tätt
  • Svar på tråden emmaljungas regnskydd...
  • sheeba

Så har våra EL också varit har en från brio till enkelvagn och det är helt tätt.
    Det är lite mer plastigt på insidan tycker alla borde vara så.

Språkpolis! jag är din värsta fiende....Språktjuven!
  • denna där

ja dom där regnskydden är helt värdelösa, klarar max lite duggregn!
    Jg köpte nu ett TULSA regnskydd som var kraftigare det är helt regntätt!

Vi simmar alla i samma båt.
  • maadicken

så det var inte bara mitt....

då blir det till att köpa ett annat då... *suck*

• Lokatt

De är super dåliga! De som är i genomskinlig plast är bra, förr tror jag em hade egna sådana (för ty 2år sen) Borde ju finnas kvar att köpa..
    Man kan även impregnera dom. Med sån spray som är till skor och dyligt. Blir lite bättre då. får man göra kanske varannan månad.

• Silverkatten06

Vårt regnskydd till Emmaljungan läckte som ett såll så vi köpte ett Brio och det funkade bra. Sedan reklamerade vi vårt Emmaljunga-regnskydd och fick ett nytt och det nya funkar bra!

Har hört många som haft läckande regnskydd från Emmaljunga men även många som har fungerande regnskydd från Emmaljunga så jag antar att de har en del problem med måndagsexemplar...

Till vår sulky har vi regnskydd från Tullsa och det funkar också bra...

• Nikitastar

Har ett Tulsaskydd till Edgen och det är helt tätt. Men Scooterskyddet (EL:s eget) har jag än så länge bara testat i duggregn, får hålla tummarna...

• denna där

Jag vill bara tillägga att mitt regnskydd till briovagnen inte heller var någon vidare på att hålla tätt...

Vi simmar alla i samma båt.
  • vinterbebis2007

Samma sak hände mig idag och vi har oxå emmaljunga, fy vad tråkigt! Det blir väl bara att köpa ett nytt regnskydd imorgon för det lär ju regna mer i sommar..

• Roxanne

Har 2 EL scootrar som det ingick regnskydd till när vi köpte dom. Men tror inte det är EL:s original, heter typ Tullsa eller liknande. Funkar jättebra iaf och håller tätt. :)

//

• MsRahkonen

Har ett regnskydd från emmaljunga, stort som ett hus så regnet regnar både in och skyddet blir dyblött så det blir blött på dottern... helt värdelöst.. tack å lov är det inte ofta ja behövt använda det..

• maadicken

då vet jag att jag inte ska välja brio heller då...
    tullsa får det bli!! hoppas inte det är det som är jätteplastigt bara...

• Silverkatten06

Tycker också att du ska reklamera, det gjorde ju vi och fick ett nytt som fungerar.

• maadicken

just det, det glömde jag skriva.
    jag ska reklamera, men sånt brukar inte lösa sig på bara en dag. och som det regnar denna sommaren så har jag inte tid att vänta på ett nytt...
    jag köper ett ordentligt, så kanske jag kan sälja det andra eller nåt

Svar på tråden emmaljungas regnskydd...