när ser man vilken ögonfärg de får??
Har en son som är 2 månader nu. Hans ögon är fortfarande klarblå. Min sambo har blå ögon och jag har bruna. När vet man om sonens ögon förblir blå eller om de blir bruna? *nyfiken*
Har en son som är 2 månader nu. Hans ögon är fortfarande klarblå. Min sambo har blå ögon och jag har bruna. När vet man om sonens ögon förblir blå eller om de blir bruna? *nyfiken*
Vid 1 år så är dom väll ganska så färdiga skulle jag tro.
Det kan ta tid!
Jag bytte från blåa ögon till gröna när jag var 14år!
runt 3år brukar det vara med vissa undantag
oj! Men om man får blå eller bruna ögon borde väl vanligen synas tidigare... dröjer det ända upp till ett år??
Tigertofflan:Ja jag har hört att ögonfärgen kan ändras genom hela livet. Men kanske inte från blå till bruna när man är så gammal....? Tja vad vet jag...
3 år! oj vad länge... Har en kompis vars son som är 4 månader har fått brunaktiga ögon redan nu. Är det jätteovanligt??
Spännande.... alltid lär man sig något...
Fler bud....??? Fått ganska olika uppgifter hittills....
Min älsta son hade mörk blåa då han föddes.. när han va ca 6 månader så fick han gröööna, och det han han än idag, sex år senare..
Min yngsta grabb på 2½ år han hade mörk blåa han me, då han föddes, idag har han fortfarande blåa, men ljusare!
puffar... Fler erfarenheter?
Min son är 7 månader, snart 8 och har gråa ögon med bruna streck i... Ser ut som de kommer att bli bruna men vem vet!
Är också nyfiken på hur lång tid det kan ta=)