Sprucken trumhinna
Hejsan.
MIn dotter som är 7 månader håller nu på och repar sig från 2 öroninflammationer på 10 dagar varav den sista ledde till spräckt trumhinna.
Min fråga är, hur lång tid tar det innan det vänder? Hon har fått antibiotika sedan i onsdags kväll. Hon har ingen feber längre men det rinner fortfarande var ur örat och hon är väldigt gnällig och vill fortfarande inte ligga ned.
När jag pratat med sjukvårdsupplysningen så avfärdar de mig hela tiden och ber mig avvakta några dagar. Detta gjorde de även när trumhinnan precis spruckit och hon hade hög feber och ganska dåligt allmäntillstånd. Pga detta så vill jag nu inte vända mig till dem med mina frågor. Jag vill höra vad ni mammor o pappor därute har för erfarenheter och tankar kring detta. Det känns så hemskt att bara sitta här och titta på när hon mår dåligt. Det är mitt första barn och hon har aldrig varit sjuk förut så jag har ju liksom inget att jämföra med.
Jag skall flyga med henne om 10 dagar, tvärs över planeten. Enl läkare skall detta inte vara något problem, men om någon har tips och tricks som kan underlätta resan för henne så mottags dessa varmt.