• Ulrika22

Mobil , är det låst till comviq???

jag vill sälja min mobil, jag köpte den genom comviq i samband med mitt abonemang, har nu mitt simkort i en annan lur, men e denna telefon som jag köpte genom comviqs hemsida opertörslåst till comviq då? jag är skit dålig på sånt, help me

• Svar på tråden Mobil , är det låst till comviq???
  • Prego75

Det finns inget säkert svar på den frågan - du får testa genom att sätta i ett sim-kort från en annan operatör.
    I vissa fall är telefonen olåst när man köper den, ibland är den låst till en leverantör.

• lillefoot

När min sambo köpte mobil med abonemang så blev den låst till telia. Kan du inte prova sätt ain ett annat simkort i mobilen som inte är comviq?

• ulrika

Den brukar vara låst en viss tid, te.x. "operatörslåst till Comviq i 12 mån", därefter är det fritt fram att ringa med vilken operatör som helst.
    Står det inte nånstans i dina papper när du köpte telefonen?

Annars är det bara att göra som det tidigare sagts; sätt in sim-kort från nån annan operatör och se om det går att ringa.

• Surface
    Ulrika22 skrev 2007-07-14 22:41:56 följande:
    puff....
    Ulrika22 skrev 2007-07-14 22:47:27 följande:
    Puffelipuff
    Puffa så på så kort tid.... jaja.....

Vad är det för modell?
    Problem? I haven't got a problem. I've got fucking problems. Thats Plural.
  • Teskedsmamman
    ulrika skrev 2007-07-14 22:50:52 följande:
    Den brukar vara låst en viss tid, te.x. "operatörslåst till Comviq i 12 mån", därefter är det fritt fram att ringa med vilken operatör som helst.Står det inte nånstans i dina papper när du köpte telefonen?Annars är det bara att göra som det tidigare sagts; sätt in sim-kort från nån annan operatör och se om det går att ringa.
    Även om den är låst till operatör i 12 månader måste man ändå låsa upp den hos operatören... eller så skickar man den/lämnar in den till någon som låser upp den. Jag låste upp min gamla SE K500i och det kostade 200 kr....
    Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Lillebror 9 dagar kvar (070723)
  • Surface

OM jag bara får modellnumret så finns det helt gratis och enkla upplåsningar för de flesta modellerna (man kan ju använda google själv om inte annat)

Problem? I haven't got a problem. I've got fucking problems. Thats Plural.
  • Jänkmamma
    Amexblue skrev 2007-07-14 23:21:29 följande:
    OM jag bara får modellnumret så finns det helt gratis och enkla upplåsningar för de flesta modellerna (man kan ju använda google själv om inte annat)
    Vart gör man det på google?
Svar på tråden Mobil , är det låst till comviq???