• barajosefine

Gästbok till dop

Tänkte att jag ska göra en gästbok till dopet där gästerna får skriva en hälsning/lycko önskning i. Men frågan är den ifall det är onödigt då vi endast är ca 15 vuxna?

Hur såg era gästböcker ut?
    Gjorde ni själv eller vart köpte ni?
    Vad skrev ni?

Tips på idéer tack!

?:*¨¨*:?.(¯`°?.¸ ♥ Selma 061109 ♥ ¸.?°´¯)?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Gästbok till dop
  • 02 05

Köpte en bok med klädd pärm, den var svart o vit.
    Sen skrev jag namngivning datum o namn.

Sen bad jag alla skriva på varannan sida så vi kunde sätta in ett foto på den som skrivit tillsammans med min son bredvid. Sen fotade vi alla tillsammans med min son med.

Det blev super bra.

• tessan och amanda

Köpte en rosa bok med 3 motiv på (åhlens). Vi bad alla skriva på vänster sidan så att vi kunde sätta kort på den högra. Hade jätte höga förhoppningar om den...och den blev ju bra men de flesta skrev "vi önskar dig all lycka..." lite tråkigt med samma, men vissa överraskade. Lycka till med din...tror det är ett roligt minne för barnet!

• Grannen

Vi hade ett uppslag i dotterns scrapbook som fick fungera som gästbok.

• eileme84

oh vilken bra ide..det hade jag inte ens tänkt på :S får ta och köpa mig en gästbok av nåt slag :) blir ju typ 50 pers sammanlagt ;)

• petramedVanessa030519

vi hade en sån på våran bröllopsfest där alla kunde skriva en hälsning.
    det är alltid kul att läsa den..
    så det är nog roligt för barnet  genom åren.
    då hon/han kan läsa själv vad släktingarna skrev o så..
    bra idé

• barajosefine

Jo visst är det en mysig idé och framförallt fint minne till barnet.

Men vi blir ju inte många på dopet och få kanske 4-5 hälsningar med lycka till så kanske det är onödigt och lägga ned jobb på en bok? Isåfall en med få sidor.. Hm, doptet är till Lördagen så man har ju inte all tid i världen precis.

Någon som har bild på hemmagjorda gästböcker?

?:*¨¨*:?.(¯`°?.¸ ♥ Selma 061109 ♥ ¸.?°´¯)?:*¨¨*:?.
  • 02 05

Vi fick superfina personliga hälsningar av majoriteten.

barajosefine skrev 2007-07-15 10:33:59 följande:
    Jo visst är det en mysig idé och framförallt fint minne till barnet.Men vi blir ju inte många på dopet och få kanske 4-5 hälsningar med lycka till så kanske det är onödigt och lägga ned jobb på en bok? Isåfall en med få sidor.. Hm, doptet är till Lördagen så man har ju inte all tid i världen precis.
    Någon som har bild på hemmagjorda gästböcker?
  • c norlin

Jag hade också tänkt ha en gästbok men den kommer inte bara att vara för de vuxna. Jag ska lägga fram kritor och pennor så att de barn som är med också kan göra något. Rita en teckning eller något. De vuxna som vill får ju gärna teckna också såklart. Jag hoppas att det kommer att fungera. Jag gillar tanken i alla fall.

• MiniMie

vi hade gästbok.. iofs var vi väldigt många på dopet oxå.
    så gott som alla skrev, den enda lilla miss de blev, var att vi tänkte att de skulle stå en hälsning per sida av varje familjeller person-.. men vissa skrev på samma sida o endel skrev väldigt många på samma sida... så inte ens halva boken gick åt.. =/ *en liten miss*

men de var skoj o läsa efteråt så de tycker ajg ni ska ha.. oavsett antalet gäster.. tips.. ha en bok med inte allt för många sidor i... om ni nu inte gör en gästbok som ni kan ha för båder dop o alla kommande födelsedagar för alla gäster att skriva i =)

• GoldMD

Jag gjorde en gästbok till våran dotter (Finns Bild I mitt GALLERI) köpte lite smått å gott å klistrade på..sen på insidan av boken (första sidan) så skrev jag vad hennes namn betyder och på andra så skrev jag något i stil med:
    Tack för att ni är med och firar Angelicas "alla" högtidsdagar,skriv gärna en hälsning (en per sida) och fota er. Så hade vi en engångskamera brevid boken. Blev jätte lyckat å den där boken är tänkt att den ska få följa med..tex hennes första jul,födelsedagar å andra speciella dagar En rolig grej,speciellt med foton.

Lycka till..

♥Mamma till underbara Angelica♥
  • Tjollabolla

Vi tog Milos egen bok (du vet, typ boken om mig) och där i lämnade vi en sida som gästerna fick skriva på. Jättefint! Och kul att ha det samlat i hans bok.

Hans bok beställde vi förresten från www.smabarnsutveckling.com den är helt underbar. Pärm så man kan välja vad man vill ha med, massor med lösa blad så man kan skriva fritt.

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?.
  • rosalin

Vi gjorde en scrapbook över hela dopdagen med bilder och så delade vi ut pastellfärgade lappar i lagom storlek som alla fick skriva sin hälsning på. Sedan fick varje familj en sida i boken med hälsningar och bilder på dem från dopet. Scrapbooken hade inte mer än 20 sidor så det blev rätt lagom. Resten fyldes ut med bilder från kyrkan och från kalaset, lista på vad hon fick av vem osv

• TR74

Vi köppte en från Åhlens med djurmotiv på. Det var inte så många på vårt dop så jag har börjat skriva själv i den. Då min son blev 6 månader så skrev jag lite om tiden som varit, hur han är, vad han gillar och så. Kan vara kul för honom att läsa när han blir stor. Ska fortsätta skriva i den framöver också. Man kan ju lägga fram den vid födelsedagar också.

Lycka till med dopet

• juliah

Köpte en jättesöt vit bok (fotoalbum)med en bild på en pojke i silver från Ordning&Reda där gästerna fick skriva hälsningar. De sidor som förblev tomma fyllde jag med foton från dopet.

• miika

Hej...har en liten bild på vår gästbok som jag gjorde till vårt dop.

Jag köpte en bok på Åhlens, vanlig vit och i den skrev jag in dikten som jag skrivit till min son (finns i mina bloggar, Till Max)

Lycka till

Svar på tråden Gästbok till dop