• Carro W

Byggt eget skrivbord till barnens rum, annorlunda lösning?

Just nu delar våra barn rum och vi har väl inte så gott om utrymme. Sonen behöver ett skrivbord och vi tror att det är bäst att bygga ihop nåt själv (maken kan sånt ).

Men iaf, vi är lite oense om hur vi ska lösa det och därför undrar jag om någon har bilder på hur ni har gjort. Som sagt, gärna lite annorlunda lösningar, dock utrymmessparande.

Den late förtar sig hellre än går två gånger
  • Svar på tråden Byggt eget skrivbord till barnens rum, annorlunda lösning?
  • Prego75

Ja, det beror ju helt på rummets form och vad ni vill ha. Lite svårt att komma med generella tips utan att veta förutsättningarna.
    Loftsäng med skrivbord under? Upp- och nedfällfart skrivbord (vägghängt kanske) eller monterat på sänggaveln?
    Vi bygger ofta egna lösningar och har alltid "custom made" alla våra idéer - jag designar, maken bygger! Det är det bästa sättet att få precis det man vill ha.

• Carro W

Jo om han bara hade låtit mig designa utan att lägga sig i Räcka ut tungan

Vi har ett utrymme nere vid hans sänggavel, drygt 1 meter är det nog (har inte mätt än).
    Så man kan tänka sig nåt sånt här
    Täntke att man får bygga uppåt, själva skivan behöver ju inte vara så stor men sen måste han ha förvaring också.

• smill

Här e en lösning, dock är det inte riktigt färdigt, ska på dörrar oxå.
    tjingeling

• Carro W

Det var ju jättefint. Sätter ni typ köksluckor då?

• maria81

Jag ska köpa en bänkskiva från ikea 100x75 med fyra ben till och det blir 199 kr. Har oxå ett trångt syskonrum

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
Svar på tråden Byggt eget skrivbord till barnens rum, annorlunda lösning?