• LindizJ

lagring av post?

Ska resa bort i 2 veckor och undrar hur det funkar med lagring av post? Får man all lagrad post samtidigt på nästa vardag eller hur funkar det?

• Svar på tråden lagring av post?
  • Hera78

Lagrad post innebär att posten ligger kvar på Postterminalen (där brevbärarna står och sorterar) tills du kommer och hämtar den, två veckor senare.

Alternativet är tillfällig eftersändning, till adressen där du befinner dig eller till en släkting etc. om det är så att du väntar viktig post.

Så här var det iallafall när jag jobbade som brevbärare för 5 år sedan, tror inte att det har ändrats

• LindizJ

måste jag hämta den på ett postkontor själv? de levererar inte ut posten sedan när man kommit hem?
    all vår post går via Göteborg numera så vi har inget postkontor hos oss som levererar post mer än inlämning och hämtning av paket.
    Måste jag alltså åka till ett postkontor i Göteborg för att hämta posten sedan?

Hera78 skrev 2007-07-15 13:45:51 följande:
    Lagrad post innebär att posten ligger kvar på Postterminalen (där brevbärarna står och sorterar) tills du kommer och hämtar den, två veckor senare. Alternativet är tillfällig eftersändning, till adressen där du befinner dig eller till en släkting etc. om det är så att du väntar viktig post. Så här var det iallafall när jag jobbade som brevbärare för 5 år sedan, tror inte att det har ändrats
  • LindizJ

ska åka utomlands så tillfällig eftersändning dit är inte ett alternativ men kanske kan skicka till en släkting istället då..!

Hera78 skrev 2007-07-15 13:45:51 följande:
    Lagrad post innebär att posten ligger kvar på Postterminalen (där brevbärarna står och sorterar) tills du kommer och hämtar den, två veckor senare. Alternativet är tillfällig eftersändning, till adressen där du befinner dig eller till en släkting etc. om det är så att du väntar viktig post. Så här var det iallafall när jag jobbade som brevbärare för 5 år sedan, tror inte att det har ändrats
  • Hera78

De brevbärare som ni har, utgår dom också från Göteborg vet du det?

Är det så att ni inte har postkontor på orten så kanske får du posten dagen efter lagringen upphört, det vet jag faktiskt inte.

• Atamon

Jag brukar ha lagring av post ibland. Och då har jag ibland varit och hämtat posten på terminalen och ibland har jag fått den levererad hem, dagen efter det att lagringen upphört.
    Hör efter hur du kan göra när du gör beställningen.

LindizJ skrev 2007-07-15 13:48:24 följande:
    måste jag hämta den på ett postkontor själv? de levererar inte ut posten sedan när man kommit hem?all vår post går via Göteborg numera så vi har inget postkontor hos oss som levererar post mer än inlämning och hämtning av paket.Måste jag alltså åka till ett postkontor i Göteborg för att hämta posten sedan?
  • LindizJ

nej de tror jag utgår härifrån..hmm...det måste ju finnas någon terminal där all post till Uddevalla hamnar och den måste ju finnas lokalt.
    Vet bara att all post som vi postar i brevlådan här går via Göteborg oavsett om de ska till vår ort eller någon annanstans
    Tack för din hjälp iallafall...ska kolla upp hur det funkar!

Hera78 skrev 2007-07-15 13:51:10 följande:
    De brevbärare som ni har, utgår dom också från Göteborg vet du det? Är det så att ni inte har postkontor på orten så kanske får du posten dagen efter lagringen upphört, det vet jag faktiskt inte.
  • Hera78

Förstår hur du menar med att posten går via Göteborg.

Förstår jag rätt så bor du i Uddevalla och där når du Postcenter på telefon 0522-10843. Ring dit och be att få prata med brevbäraren på din adress eller med någon som kan svara på dina frågor om lagring av post.

Fråga då om du själv måste hämta posten efter två veckor eller om brevbäraren kan vara snäll och ta med din post ut dagen efter lagringen upphört (kanske inte är så mycket post och då är det inget större besvär för brevbäraren).

• Fidelis ad urnam

Jag har också alltid fått den levererad hem till mig dagen efter lagringstiden gått ut

Home is anywhere you are..... Reta er på den ni
Svar på tråden lagring av post?