• Trinity78

Mamma fyller 60 - vad köpa i present?

Mamma fyller 60 i år och mina syskon och jag "bråkar" om vad vi ska ge henne i present. Hon vill INTE ha nån uppvaktning förutom av oss barn (och pappa).

Går det några bra musikaler eller revyer i höst?

Jag har verkligen hjärnsläpp nu. Vad ger man en 60-åring?

Baby's got the bends
  • Svar på tråden Mamma fyller 60 - vad köpa i present?
  • fante

Vi har tänkt ge min mamma en GPS-navigator, för hon tappar alltid bort sig

Den som söker han letar.
  • korven72

Jag är inne i en fas då jag är trött på "presenter" i form av fasta ting. De värderar liksom hur mycket de kostade... Däremot är jag inne på upplevelsepresenter tex som du skrev musikal eller dyl.

Det är svårt att rekommendera någon speciell då jag varken vet vad din mamma gillar eller var hon bor hehe...

Men man kan ju göra en helkväll. Först middag med dig och din syster och sen "kuppar" ni iväg henne till hemligt ställe där hon och nån vän får biljetter till nåt kul!

• presens konjunktiv

Min mamma fick en espressomaskin av oss när hon fyllde femtio, och det var mycket uppskattat. Svärmor fyller sextio i år, och hon kommer nog att få en spavistelse av något slag.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • iconic

En soda stream kanske?? Jag ääääälskar min!!

• hib58

Vad har hon för intressen?.

Jag tycker om att läsa,ordna med mat, och diverse annat.

Tycker det är jätteroligt att antingen fixa ihop lite gott och lyxigt tillsammans här hemma, eller gå ut och äta. Böcker får jag aldrig nog av. De funderade på om de skulle köpa mig en bokhylla sist.
    Framförallt är det nog det där mysiga att uppvaktas på sängen. Det är inte så noga vad som finns i paketet. Det är värmen och omtanken som räknas.
    Fast nu kom jag på en sak. Mina ungar är lite lika mig. De står hellre bakom än framför kamran. Ett kort på dem skulle jag uppskatta.
    Lycka till

• Little Ms Chatterbox

Samla ihop alla som "får" gratta och gå på fin restaurang och ta hand om notan.

Svärmor och hennes sambo hitta på att gifta sig utan att berätta något och ville inte ha någon bröllopspresent. Vi sa till dom att dom skulle möta upp i en vägkorsning söndag kl 11.00 propert klädda men med bekväma skor. Sen gick vi på Hus & Hem mässa och efter det till en finare restaurang. Sen vidare till en slottsruin och åt en fruktsallad till efterrätt i vårgräset. Det blev en heldag att minnas men blev inte så dyrt.

Om jag skulle tappa några hekto, låt dom ligga, jag behöver dom inte!
  • Freiya

vi köpte ett presentkort på göteborgs operan till sambons plastpappa. han blev skitglad!
    pappa ska få biljetter till en Queenkonsert i november.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • alvaereva

jag köpte en resa till spanien till min mamma när hon fyllde 60. väääldigt uppskattad!!
    till min sambos mamma ska vi köpa ett vattenfall till trädgården.

har hon några speciella hobbys som ni kan köpa någonting till??

• Trinity78

Tyvärr har hon inga speciella hobbys.

Det enda jag kan komma på är nån form av upplevelsepaket.

Baby's got the bends
  • presens konjunktiv

Hur mycket pengar hade ni tänkt er? Blir hon glad av att göra något med er, eller är det bättre att bara ge biljetter eller något?

• Trinity78
    presens konjunktiv skrev 2007-07-15 16:52:31 följande:
    Hur mycket pengar hade ni tänkt er?
    2000-4000kr
    presens konjunktiv skrev 2007-07-15 16:52:31 följande:
    Blir hon glad av att göra något med er, eller är det bättre att bara ge biljetter eller något?
    Hon vill nog helst göra nåt tillsammans med oss.
    Baby's got the bends
  • presens konjunktiv

En upplevelse ihop med er för totalt 2000-4000 kronor.

Middag och bio/teater.
    Miniresa någonstans.
    Dag/helg på spa.
    Någon rolig kurs ni kan gå ihop, typ chokladpralintillverkning eller Photoshop eller vad hon nu kan tänkas gilla.

• karenina81

Hej, när vår mamma fyllde 60 gick vi till en fotograf och fotade oss och gjorde en förstoring som hon fick. Det uppskattade hon verkligen. Det är kanske vanligt att göra det när syskonen är mindre men vi är ju mellan 25 och 35 och det var jätteskoj. Vi syskon passade även på att köpa bilder samtidigt. Det kan ju vara ganska dyrt men delar man på summan så....hoppas ni kommer på något!

• Trinity78

Vi tänkte en fotografering först men vi lyckas inte samla ihop oss syskon på en vardag. Vi bor i totalt olika delar av landet.

Baby's got the bends
  • Little Ms Chatterbox

Något med scrap booking (stavas det så, har läst det 1000 ggr här på fl men... )

Leta upp gamla bilder på henne och er och gör själva eller lämna till någon som är duktig, finns nog villiga här på FL. En pärm med berättelser som ni minns eller avslöja små hemligheter från er barndom (vem det eg. var som hade sönder kökslampam ect.) Något som hon kan titta i många gånger och visa upp för vänninnorna.

Om jag skulle tappa några hekto, låt dom ligga, jag behöver dom inte!
Svar på tråden Mamma fyller 60 - vad köpa i present?