Tops på "bra" dopsånger
Hej, om en månad ska vi döpa vår dotter i kyrkan.
Jag skulle behöva lite tips på "bra" dopsånger att sjunga i kyrkan. Med bra så menar jag att de ska vara fina och lätta att sjunga.
Hej, om en månad ska vi döpa vår dotter i kyrkan.
Jag skulle behöva lite tips på "bra" dopsånger att sjunga i kyrkan. Med bra så menar jag att de ska vara fina och lätta att sjunga.
Är det ni själva som skall sjunga? Psalmer som vi hade på dopet var nr 248 och 791 dom är fina och lätta tycker jag.
Hej, det är ingen som ska sjunga, utan jag menar psalmer.
Ska träffa prästen på fredag så då ska allt bestämmas
tack för psalmtipsen.
Dansar med änglar, en rätt ny psalm, totalt still i hjärnan på vilket nummer den har...men det är jättefin!
Har hört att det ska finnas någon ny mer modern psalmbok, nån som vet något om denna?
den psalmn jag nämnde är från den nya psalmboken...
Här kommer "tops" från mig
Tryggare kan ingen vara (248)
Det gungar så fint (606)
Guds kärlek är som stranden och som gräset (289)
De ska jag ha på dopet, tycker de är såååå fina
Vi hade några dop psalmer plus att vi valde att ha med visan- teddybjörnen fredriksson.
Vi hade dop nu sista juni utomhus på en ö = inga riktiga psalmböcker. Därför valde vi två sommarpsalmer, som vi både tycker om och som alla kan. Vi valde psalm 199 (Den blomstertid nu kommer) och psalm 201 (En vänlig grönska).
Sedan hade vi två solosånger också, som min syster med pojkvän sjöng. Dessa var två mer "barninriktade" sånger, "Mitt lilla barn" av Jojje Wadenius och så hade de skrivit en egen sång helt riktad till min son.
Tack för alla "tops"!
Kolla in www.dopguiden.se och kolla under musik. Sedan finns även www.svenskakyrkan.se/trollhattan/psalmer/musik_vid_dop.htm
och
groups.msn.com/Vendela/barnpsalmer.msnw
Kanske det kan ge mer idéer...
Lycka till!