• Fidelis ad urnam

Hur får man det att sluta blöda?? OBS ÄCKLIGT!

Jag har i en tidigare tråd skrivit om inflammationen vid mitt ena bröst, idag gick det hål vd det inflammerade området och massa äckel kom ut, MASSA äckel!
    Detta hände runt 14 och det blöder fortfarande igenom plåster efter plåster, finns det några huskurer på hur man stoppar blödningar?

Det blöder inte så att jag riskerar dö men det blöder nog mycket för att det ska vara irriterande.

Tacksam för råd.

Home is anywhere you are..... Reta er på den ni
  • Svar på tråden Hur får man det att sluta blöda?? OBS ÄCKLIGT!
  • snuttP

tror faktiskt att det är bra att det blöder. Det rensar ur liksom..

• Diddelido

Om det inte blöder kopiösa mängder (vilket det inte verkar göra ) Så rekommenderar jag att du låter det blöda. Kroppen renar sig själv på det viset. Byt bara förband ofta, så det inte äcklar sig mera. Annars kan du lägga lite tryck på det, ta en dubbel eller fyrvikt kompress och tejpa hårt.
    Lycka till. =)

• Fidelis ad urnam

miLLus: Vilken otroligt onödig kommentar, ja jag har råd men vad har det med detta att göra?!
    Jag äter penicillin, har redan varit hos doktorn ser du, men nu undrar jag mest hur man får blödningen att avstanna.

• Fidelis ad urnam
    Diddelido skrev 2007-07-15 17:21:01 följande:
    Om det inte blöder kopiösa mängder (vilket det inte verkar göra ) Så rekommenderar jag att du låter det blöda. Kroppen renar sig själv på det viset. Byt bara förband ofta, så det inte äcklar sig mera. Annars kan du lägga lite tryck på det, ta en dubbel eller fyrvikt kompress och tejpa hårt. Lycka till. =)
    Tack, Får väl stå ut med att det blöder då.
  • miLLus

Jag åsyftade på din tidigare tråd på ett humoristiskt sätt som du valde att ta som en.. förolämpning? Ja jag vet inte.. har ekonomi gått och blivit ett känsligt ämne för dig huxflux.

Stod ingenstans i tråden att du varit hos läkare, enbart att det var inflammerat och slutade inte blöda.
    Fortsätt då att byta bandage och om det vägrar läka så kontakta läkaren igen.

...
  • Fidelis ad urnam
    miLLus skrev 2007-07-15 17:24:40 följande:
    Jag åsyftade på din tidigare tråd på ett humoristiskt sätt som du valde att ta som en.. förolämpning? Ja jag vet inte.. har ekonomi gått och blivit ett känsligt ämne för dig huxflux.Stod ingenstans i tråden att du varit hos läkare, enbart att det var inflammerat och slutade inte blöda.Fortsätt då att byta bandage och om det vägrar läka så kontakta läkaren igen.
    Jag tyckte bara att kommentaren kändes som en provokation då jag faktiskt ber om hjälp här.

Men om det inte var menat som det ber jag om ursäkt för mitt bryska svar
  • miLLus

Jag menade inget illa faktiskt, påmindes bara om tråden du startade om man hade råd att gå till läkaren och rent spontant ska man nog ta kontakt med läkare om man har ett inflammerat sår.
    Hur stor är blödningen? kanske borde använda gasbinda  om plåsterna är för klena.

...
  • Fidelis ad urnam
    miLLus skrev 2007-07-15 17:53:56 följande:
    Jag menade inget illa faktiskt, påmindes bara om tråden du startade om man hade råd att gå till läkaren och rent spontant ska man nog ta kontakt med läkare om man har ett inflammerat sår.Hur stor är blödningen? kanske borde använda gasbinda  om plåsterna är för klena.
    Ja jag kan inte förvänta mig att alla ska veta vad jag skriver om Är bara sjukt lättirriterad pga hur ont det gör mm mm mm. Förlåt.

www.familjeliv.se/Forum-5-95/m22678590.html

där skrev jag om inflammationen och att jag gick till läkaren och fick beskedet att det är en inflammerad körtel. Jag fick penicillin och rådet att ta värktabletter.

Idag lyckades jag få hål på området där det ömmade och USCH så äckligt.

Det är ett liiiitet hål men det blöder ganska rikligt.
  • josefsmamma

Ja... lägg på en kompress med alsollösning  och byt ofta...
    Det bör ju bli bättre snart om du fått penicillin...
    fast de kanske borde dränera så varet försvinner tycker ju jag...
    din STACKARE! Det låter ruskigt otrevligt!!!

Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • miLLus

var riktigt noga med att hålla rent.

...
  • Fidelis ad urnam
    josefsmamma skrev 2007-07-15 18:00:46 följande:
    Ja... lägg på en kompress med alsollösning  och byt ofta...Det bör ju bli bättre snart om du fått penicillin...fast de kanske borde dränera så varet försvinner tycker ju jag...din STACKARE! Det låter ruskigt otrevligt!!!
    Jag fick penicillin i torsdags och ska äta i 10 dgr.
    När jag var inne var det inte så mycket var, som de såg, utan mest ömt och svullet.
    Men jag har rengjort och lagt på kompress.
  • josefsmamma

bra...
    då ska det snart bli bättre!

Josef 050703..... Elise och Fiona 070408
  • KråkTrollet

Ett litet tips som jag använt vid ett liknande tillfälle är att jag tejpade om en liten binda eller trosskydd. De är luftiga samtidigt som de suger upp.
    Varje gång man byter och fingrar på det så stör man ju läkningsprocessen samtidigt som fler baskilusker kommer till.

Lycka till

• Fidelis ad urnam
    Äckligt! Så här ser det ut nu! *ryser*

ÄCKLIGT!!!
  • KråkTrollet

Kommer det ut mer om du masserar eller trycker lite runt omkring på bröstet?

• Fidelis ad urnam
    KråkTrollet skrev 2007-07-16 15:09:23 följande:
    Kommer det ut mer om du masserar eller trycker lite runt omkring på bröstet?
    Det kommer ut mer blod, ja. Och på det jag lägger om med ser man att det är gult och rött.
  • Saltlakrits

AJ!!!!
    Det ser ut att göra riktigt ont

Men jag håller nog med resten annars..
    Låt det vara och byt förband.
    Kanske skulle du ringa din läkare och höra med honom/henne om det inte slutar..?
    Det ser ju ganska djupt ut..

Lycka till

Mamma till tre underbara barn!
  • Theorese

var nogamed alsolsprit på förbandet så att det inte blir ännu mer inflammerat!! Fick du inte det som tips av läkaren tidigare att även badda med alsolsprit? Den rekommendationen har jag alltid fått när jag har haft liknande grejer (typ 2-3 gånger).

Svar på tråden Hur får man det att sluta blöda?? OBS ÄCKLIGT!