• Silverkatten06

En BRA tallrik med sugpropp?

Nån som vet var man kan få tag på en BRA tallrik med sugpropp?

Vi har fått en i present (Elsa Beskow) som är värdelös, den sitter inte fast för fem öre. Köpte sen en ny (Disney/NallePuh) och den är precis lika dålig. Sonen behöver ju inte ens ta i för att få loss dem, det är liksom bara att lyfta. Och låter man dem stå en stund så lossnar de av sig själv..

Vill jättegärna ha en som sitter fast, nån som har nåt märke att rekommendera?

• Svar på tråden En BRA tallrik med sugpropp?
  • Joico

men vad har ni för bord då? vad sätter ni sugproppen på?

• Gollagolla

vi har en mumin tallrik från duka, den funkar jätte bra

• Silverkatten06

Ett furubord. Kan det vara det som är kruxet?

• Joico

Tror tyvärr det.. sugpropp och trä är nog inte den bästa kombinationen. *funderar på hur man kan lösa det*

Silverkatten06 skrev 2007-07-15 18:15:36 följande:
    Ett furubord. Kan det vara det som är kruxet?
  • Honeymother

Jag har för mig att jag hade en sån bra talltik till min son när han var liten. Det var av märket Tupper Ware. Detta är dock typ 10 år sedan, så jag vet inte om den finns kvar. De borde ju ha en hemsida som du kan söka på.

Livets stora gåta är att älska,glömma och förlåta
  • Silverkatten06

Hmm, testade nu att sätta dem på plastbrickan som hör till IKEA:s Antilop-stol, men det blev samma effekt..

• liv10

vi har en lsa beskow som är helt väääärdelös när det gäller sugproppen, så jag tror det är tallriken det är fel på! Köpte sen en Lundmyr- och den sitter som BERGET!

• Silverkatten06

Tack för tipsen. Misstänker lite grand att problemet är att de tallrikar jag har har en sugpropps-ring, ska det sitta riktigt bra kanske man måste ha en hel sugpropps-skiva under?

Gollagolla - Har för mig att mumin-tallrikarna på Duka är samma som Elsa Beskow, bara annat motiv, men ska absolut dubbelkolla det.

Honeymother - Hittar inga sugproppstallrikar på Tupperwares hemsida, de kanske inte säljs längre? Säljs tupperware överhuvudtaget i butiker eller är det bara homepartyn?

liv10 - En Lundmyr såg jag idag på Babyland, om den sitter som berget så ska jag definitivt köpa en och testa

• frikadellen78

Jag köpte Molly Mus med sugpropp och den satt bra första gången jag använde den, på Antilopbordet, men nu sitter den inte alls. Så den kan jag INTE rekommendera!

• Silverkatten06

frikadellen78 skrev 2007-07-15 20:59:41 följande:

Jag köpte Molly Mus med sugpropp och den satt bra första gången jag använde den, på Antilopbordet, men nu sitter den inte alls. Så den kan jag INTE rekommendera!
    Tack för icke-rekommendationen. Jag vill ju inte göra fler misslyckade köp.
Svar på tråden En BRA tallrik med sugpropp?