• Bubblan84

Salt/vinäger cips?!?

Finns dessa underbara chips någonstanns i Sverige?? Blev helt frälst i dessa då d fanns för flera flöera år sedan..gnaprade i mig så mycket jag han på USA resan förra året *Mums* På smörgåsresturangen Subway finns d småpåsar..men någon som sett stora varianter..o i vilken affär/märke???

• Svar på tråden Salt/vinäger cips?!?
  • blonde redhead

Det enda stället jag sett sådana är i engelska butiken här i göteborg (och på pubbar osv) men som jag förstått i den engelska affären så finns dom inte i stora påsar, bara små. Jag har aldrig sett sådana i vanliga matbutiker, letar alltid

• Linda1976
    www.englishshop.se här kan du beställa.

Och är du i närheten av Malmö så finns de på Greys american food store (finns nog i Sthlm också).
    Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • Bubblan84

Åhhhh vilket himmelrike :) Synd att d bara va småpåsar..men har för mig att pringels (som e 200g) e rätt smarriga dom määääää :D

• Linda1976

Synd att Estrella har slutat med sina! Vi får mailbomba dem!

• Cinnalinna

både greys och english shop finns i sthlm,
    den amerikanska ligger i gamla stan och den engelska ligger bland annat i söderhallarna

• Bubblan84

Linda 1976; Ja dom va oslagbara!!!!

• jsmfb

Estrella har ju sålt sådana i omgångar, sist var det kring 99-00, men det var väl bara jag som köpte... Dessutom blev smaken mildare allteftersom, inte riktigt vinägersting. Jag håller med Linda, visa att det finns efterfrågan.

• Bubblan84

haha då va d väll du, jag o Linda som köpte dom :) Älskar blandningen av surt o salt *MUMS*

• Bubblan84

Nu har jag gjort en beställning *längtar*

• Linda1976
    jsmfb skrev 2007-07-15 18:50:56 följande:
    Estrella har ju sålt sådana i omgångar, sist var det kring 99-00, men det var väl bara jag som köpte... Dessutom blev smaken mildare allteftersom, inte riktigt vinägersting. Jag håller med Linda, visa att det finns efterfrågan.
    Jag har ätit dem sen jag flyttade till Göteborg, vi hade dem på inflyttningsfesten i vårt hus, mars 03 - men det var nog på sluttampen.

Måste maila Estrella!
  • jsmfb

Jag har ju tur som bor i ett land där sådana chips är vanliga, i början åt jag hur mycket som helst. Nu är det istället kul att gå på ryska affären där de säljer Estrella och köpa dillchips.

• Bubblan84

Nån som har Estrellas mejladress????

• jsmfb

Ja det är väl bättre än ingenting även om jag själv föredrar chips som är gjorda på skivad potatis.

• Bubblan84

Jag beställde Pringels slt/vinäger från www.englishshop.se..tycker igentligen bäst om d vanliga i påsa..men d hade bara ca 50g påsar..så jag slog till me ett par rör :)

• Bubblan84

Ska även tilläga att denna Pringelssmak inte går o hitta i våran stad :(

Svar på tråden Salt/vinäger cips?!?