Hjälp, hund som drar och skäller!..
Tog för en månad sedan över en hund på 10 månader, så han är nu 11 månader med andra ord, en blandras, ja en schäfer utan papper, saken är den, att förra ägaren knappt gjort något åt hunden alls!..
Så nu står jag här, med en hund på 11 månader som inte kan gå i koppel, drar för allt o inget, skäller på hundar, skäller på människor, ja det är riktigt jobbigt och pinsamt att gå ut och gå, så jag undviker det helst, åker till skogen på dagarna, och går ut morgon och kväll då det inte är så mycket folk ute
På gården är han värdens lugnaste går efter mej utan att dra i kopplet, skäller inte på grannar, grannas besökare etc..
Men där har jag även vågat skälla ut han när han gjort något, tagit tag i han så att säga, elelr när han dragit, dragit till i kopplet, men ute vågar jag inte, känns som om jag ska bli anmäld för djurmisshandel!..
DEt går inte att köra klicker med han, då han har noll intresse för varesej godis eller lek, så det är svårt att berömma han, börjar man klappa och prata glatt så blir han uppspelt och ivrigt
Behöver verkligen hjälp och råd, på något som funkar!..
Har försökt få kontakt med kennelklubben, men dom har sommarlov, startar igen i slutet av agusti, fram till dess bygger dom om på banorna!
Privatpersoner som tränar privat, är på semester till mitten av agusti!..
JAG HAR PROBLEM NU OCH BEHÖVER HJÄÄLP NU!!...
Så snälla hjälp mej.. kom men tips ideer mm som jag kan göra!