Fler än jag med svullna fötter?
Vecka 34+6 idag!
Fötterna svullnade upp på förmiddagen och nu ser de heeeeeemska ut!
Fyyyyyyy... fler än jag som får sitta högt med fötterna o försöka dricka litervis n?
Blä igen...
Vecka 34+6 idag!
Fötterna svullnade upp på förmiddagen och nu ser de heeeeeemska ut!
Fyyyyyyy... fler än jag som får sitta högt med fötterna o försöka dricka litervis n?
Blä igen...
jo min fötter e svullna. inga skor som passar knappt. letat sandaler i sommar hitta ett par sååååå sköna påLidel, de bästa jag kan ha nu, men fick köpa stl. 40 för å få på dem ist för 38.
kan knappt ha några av skorna jag harhemma :(
Mina fötter är svullna! Vecka 30+1 idag, fötterna svullnade utan anledning, alltså jag har inte gjort något speciellt idag bara suttit i soffan eller här. Suttit i kallt fotbad senaste timmen, jätte skönt. Funderar på att göra handbad också ^^
Ja inte är det roligt...
z4r4h och du är bara i vecka 30! Stackare där om det blir varmare... *ler*
mom of a son skrev 2007-07-15 19:05:16 följande:
Har oxå haft svullna fötter, vader och fingrar sen nån gång i maj, har dock blivit värre den sista månaden. För mig är det händerna jag lider av mest, jättestela fingrar speciellt på nätterna. Måste mjuka upp fingrarna en stund om jag vill ta tag i nåt, tex täcke eller kuddar när jag vänder mig. V. 38+0 idag dock, så förhoppningsvis är det inte så långt kvar. Har till råga på allt fått feber idag...
Jag har med problem med att inga skor passar längre och fingrarna sover hela tiden, inte helt lätt att skriva på datorn då.... fötterna värker mest om jag gått eller stått länge. Om det finns något botemedel eller hjälp medel mot detta så är jag tacksam för om någon meddelar mig detta! Jag har fått handledsskenor att ha både på dagen och natten men tycker bara att det blivit värre, kan inte klippa med en sax längre för tummen tycks ha fastnat i ett läge, jag är i v34 nu så jag hoppas resten av tiden går fort å att besvären sedan försvinner med det samma. Lycka till alla ni andra
Ni har det värre än mig ändå verkar det som! *ler* Men inte är det roligt när fötterna ser ut som fyllda vattenballonger. Skulle ut till hönsen nyss och fick nästan inte i fötterna i stövlarna... på dagen idag hade jag svårt med mina sandaler, och de är det ändå 3 stycken band man kan spänna om så de passar. Hade dem förra gången jag var gravid.
Förra gången var fötterna ännu större... och GUUUUD vad jag kissade när sonen var född. Men på 3 dagar hade vattnet kommit ut och fötterna var normala igen... vilken lycka! 3 veckor till nu, sen slipper jag detta... *ler*
Dricka mycket ska man tydligen göra, för det driver på den vätska som finns i kroppen... jag som har så svårt att dricka... så nu ska jag poppa mig popcorn och sörpla dricka!
Mina fötter ser ut som två gigantiska klossar! jätte fula..det gör så ont!..hade stl 36 nu har jag 38..knappt..snarare 38 på bredden!!! man får köra med öppna sandaler och "snygga" stödstrumpor..som man blir helt svettig av! hehe men det hjälper en aning iaf
Här är en till med svullna fossingar, skitjobbigt! Men vad går man inte igenom för att få ett litet knyte i famnen.. Använder också sandaler och försöker att sitta högt med benen, men hur lätt är det när man har två små barn som vill ha uppmärksamhet...
Tur man kissar ut allt extra vatten när bebben är ute!
Svullna fötter kan man säga! Skulle nog kunna gå upp ett par storlekar till elefantstorlek!
Tur att det inte varit för varmt ute, då hade de svullnat ännu mer!
Mina fötter är också svullna ^.- Kan bara ha mina sandaler Men mina fötter svullnade upp förra sommaren också så jag har inte en aning ifall det är graviditeten den här gången eller om det är utav värmen...
Usch ja, har jätteont under fötterna när jag går av svullnaden. Först satt det under fotsulan, men nu är tårna svullna också.
Är idag i v. 31+0.
OK sisters! Här är en till. Skippa onödigt salt. Köp stödstrumpor och ha när ni måste ha benen stilla i samma läge länge. Jag går utan stödstrumpro endast om jag är hemma en dag och kan sitta med benen högt ofta. Annars är stödstrumpor räddnignen. Det blir olidligt varmt, men mitt lilla knep att spruta lite vatten på vaderna med en blomspruta underlättar. Var rädd om era hjärta och njurar som måste arbeta hårt för att ta hand om salt och överflödig vätska. KRAM
hela benen är svullna. tyckte så synd om mig själv för mina stora fötter så jag köpte ett par högklackade skor (11 cm) på nk för 5500... smart va?! kan inte ha dem nu och kommer kanske inte kunna ha dem sen, men jag fick öppet köp extra länge för hon i kassan var också med barn så hon förstod. skulle köpt en tvättmaskin istället, men jag tyckte synd om mig själv och jag har jobbat dag och natt. så jag var väl värd mina fina skor?
Mina fötter är svullna nångång ibland men inte så det syns det är när ja tar på mej skor ja känner det ,känns som om skorna vore försmå blir jätte trångt å dant..
ja. har inga skor jag kan ha längre (v 39)
Svullna händer och fötter! Som uppblåsta kirurghandskar!
Lyckades få ner svullnaden såpass i ringfingret idag så att jag kunde få av mig förlovningsringen. Den satt äckligt tajt imorse när jag vaknade och det kändes lite läskigt. Så nu känner jag mig naken på fingret! Meeen det ska väl gå ner så pass att jag får på den så småningom igen hoppas jag.
frågade pappa (gynekolog) hur lång tid det tar att bli av med vattnet. det går fort. det är normalt att kissa så mycket som 7 (!) liter under det första dygnet efter förlossningen
Mina fötter var som de brukar vara efter 3 dygn förra gången... men gissa om jag kissade floder!!!
Ja fötterna se groteska ut nu. Till en början så svällde jag allt eftersom under dagen, men nu har jag även samlat på mig en hel del vätska (inte bara i fötterna). Fingrar, ben och ansiktet är värst. Jag ser inte klok ut, tur att de fösvinner snart iaf Är i vecka 36+1.