Hur långa piercingstavar har ni?
Har fortfarande Blomdahls läkstav. Vill byta så fort som möjligt. Den är för lång trots att jag har den så långt in som man kan. Nån som har erfarenhet av detta?
Har fortfarande Blomdahls läkstav. Vill byta så fort som möjligt. Den är för lång trots att jag har den så långt in som man kan. Nån som har erfarenhet av detta?
Glömde skriva att det är navelpiercing jag pratar om:)
har du gjort hål i naveln, med pistol???? Why. Mycket mycket bättre med kanyl hos piercare
Varför gjort med pistol frågar jag också?
Det kan man undra, men gjort är gjort. Har inga problem med den mer än att läkstaven börjar bli för lång. Kanylen sitter inne i kassetten...så den finns där. Ska vara mer sterilt osv.
och skulle inte ta ut staven, naveln är ett av det svåraste ställen näst efter bröstvårtor att läka, kan ta upp till ett år innan det är helt läkt
Vill byta "så fort som möjligt"...men såklart inte innan det är läkt. Frågan var hur långa stavar andra använder eftersom jag tycker att min är så lång...och hurvida nån hade erfarenhet av det. Han jag gjorde det hos är piercare o använder båda sätten. Men som sagt....undrade om längden på stavarna
Jag gjorde min navelpiercing med kanyl och bytte smycke efter kanske fem månader då jag trodde att det hade läkt (hade ring och hade inte haft några problem med läkningen). Det var dock lite tidigt och det blev regält infekterat. Ett år efter att jag piercat naveln var hålet helt läkt och sedan dess har jag inte haft några problem. Jag tycker att du ska vänta minst ett halvår innan du börjar byta smycken.
Mmm jag är inställd på o vänta ett år...men tar det längre tid så gör det. Tycker det är så lätt att man kommer emot staven när den är så lång...så lätt att det rivs upp igen. Särksilt när man har en pojkvän som tycker om o klappa en på magen:)
Fast "ploppen" sticker alltid ut oavsett hur lång staven är. Jag blev tvungen att byta till en lång, böjbar stav i mitten på graviditen och jag tycker inte att den har fastnat mer än någon annan stav. Fast det är ju betydligt snyggare med en lagom lång stav! Kolla in det här vackra smycket ;)
Väldigt vackert! ;)
Däremot så fastnade allt och alla i smycket när magen började puta så smycket togs bort i vecka 33. Jag hoppas verkligen att hålet finns kvar efter förlossningen för jag älskar verkligen min navelpiercing!
Hihi...men med en sån fin mage kan man ju stå ut med vilket smycke som helst typ:) Jag får ha lite tålamod o se vad som händer. Förhoppningsvis fortsätter det att läka relativt problemfritt. Man har ju hört skräckhistorier om stavar som kryper ur huden o så. Är lite orolig att det ska bli mindre hud mellan hålen än jag har nu.
Tack!
Om du byter till en mindre stav för tidigt så blir det lätt för tätt och det är därför det blir infekterat. Sedan kan jag nästan garantera att du kommer få mindre storlek med tiden. Jag började med 12 mm men krympte snabbt ner till 10 mm. Sist jag köpte smycke var det en 6:a tror jag. Hålet går fortfarande ganska djupt in, men in- och utgången har liksom flyttat sig närmare varandra. Ingen jag känner med navelpiercing har fått behålla samma storlek. Jag har haft min piercing i sju år nu och den krympte mest i början. Nu kommer jag förhoppningsvis ha samma storlek framöver. Så mitt råd är att inte köpa för mycket smycken så här i början för de kommer bli för stora. Jag har hur många snygga smycken som helst som bara ligger i en liten ask...
Med början menar jag de första 2-3 åren
Skönt att höra...att det inte bara är jag. Har en kompis som tog samtidigt o hennes är liknande mitt nu. Ska kanske inte oroa mig då iaf. Tack för alla svar!