• myyskoo

min hund har förvandlats från snäll till psyko!!

gaaaaad ja bli vansinnig på min jävla hund!!!!!
    den har tidigare funkat bra i alla situationer, är 1 1/2 år, men har nu senaste mån (!!!??) börjat:
    * skälla som helvete på alla som går förbi här hemma

* flygit på en annan hund

* hoppat på grannpojken när han kom in hit utan att vi hörde, hunden fick se honom, blev helt stel i kroppen och hoppade upp i hans ansikte och nafsade, den hatar grannpojken tydligen, inga andra barn

* stjäla mat som ligger framme på tex diskbänken, bordet, börjar bli fet å ful av detta

* drar ute på promenader och är helspän, får använda nosgrimma

ja det var väll typ allt, vad har hänt??!!
    jag kan och är van hundar, men har nu tagit hjälp och ska på enskild kurs för "problemhundar",,
    den får promenader och cykelturer och är ute hela dagarna och är aldrig ensam... har min hund blivit knäpp i huvudet??? Terrier jävel!

• Svar på tråden min hund har förvandlats från snäll till psyko!!
  • zegra

Vad är det för ras och är det en hanhund?

• Cinnalinna

den är precis i den typiska slyngelåldern, mitt tips är att det går över av sig själv. kanske aktivera den mer och erbjuda alternativ.

alla hanhundar verkar vara skitjobbiga i den åldern. de är väl typ som en 15 årig finnig hormonstinn kille...

• Ackii

Tråtts åldern är det och han/hon vill testa er nu.
    Va hård och träna mycket,belöna då han/hon gör rätt och aceptera aldrig nått annat absolut inte att flyga på folk (hoppas grann pojken klarade sig)?
    Är det en hanne kan dom bli sådär mera än tikar och kastrering kan då vara bra om man ändå inte skall ha han till avel.
    Visa raser kräver mer än andra.
    Hoppas det går bra /lycka till

• myyskoo

men det är en tik, ja hon är väll precis nu inne i en jobbig ålder,
    grannpojken hände det inget med, vet inte riktigt om hon ens nafsade men hon hoppade upp på honom iaf och det var inte för att hon blev glad,,
    hon vet så jäkla väl att hon inte får sno mat från bänken, var uppe och la barnen när ja hörde att hon höll på förut, då hade hon ställt sej upp och tagit torkade aprikoser på diskbänken, och när ja kom ner skämmdes hon så fruktansvärt och la sej på rygg tom, men ändå klarar hon inte att låta bli å sno mat just nu.

• myyskoo

egentligen spelar det ingen roll vilken ras det är tycker ja, men terrier är det!
    amstaff/pitb terrier

• Marlene B

Terrier jävel? Fet o ful? ...min jävla hund?

Vilka "vackra" ord du beskriver honom med, undrar om han känner på sig vad du tycker om honom och därför gör som han gör...

• Marlene B

Aj fan, jag ser nu din pres. och förstår lite mer.... Skit i mitt inlägg, måste lära mig att först titta i presentetionen hos folk innan jag kommenterar.

• Nikitastar

Ja, det handlar nog inte om hundjäveln utan om ägarjäveln, i de allra flesta fallen...
    Och det sista den rasen behöver är ägare som ger rasen dåligt rykte.

• drömhus

Tikar kan blir precis lika jobbiga som hanhundar, och 1½ år är en jävlig ålder på hundar. Egentligen tror jag inte du behöver gå problemhundskurs, men om ni har råd så kan det blir ett väldigt bra stöd för dig som ägare! Att få höra någon annan säga hur du ska göra och hantera dessa nya "test".

Håll ut bara, och ge inte upp!!! Du kommer få tillbka det sen när hon blir 2-2½, om du fortsätter jobba nu.

när min hane blev 1½ ville jag kastrera honom! Han var så jävla jobbig! Men det gick över... Om du kollar omplaceringshundannonser så är en del hundar just 1½, för det är ju deras tonarsrevolttid (med lite plus och minus i tid beroende på ras).

Lycka till!

Svar på tråden min hund har förvandlats från snäll till psyko!!