• Smarrig

Utan ÄL men med Mens

Hej tjejer, jag har en fråga om det där med mens och ÄL.
    Vi går ju på behandlingar för ofrivillig barnlöshet sen ett år tillbaka (vi har försökt få ett syskon i snart tre år), och jag har nu fått pergo utskrivet pga oregelbunden ÄL.

Jag har ÄL var 3-5 mens, men jag har alltid mens. Är det så det ska vara?

Denna månad har jag fått som en "halvdan" mens, dvs nån skvätt här och nån skvätt där, men inget rejält, som i vanliga fall. Jag är fortfarande jättesvullen om magen och har ont i brösten som vanligt vid mens, men det verkar inte som om det blir nåt mer än så här.

Varför strular mensen så där tror ni? Jag hade inte ÄL denna månad, men även om jag inte har ÄL så får jag alltid väldigt kraftig mens.

Jag har inte börjat med Pergobehandlingen än, om det kan vara nån förklaring. Nästa månad så kör vi!

Hjälp!

• Svar på tråden Utan ÄL men med Mens
  • Smullan

Hej
    Jag har ínte heller Äl alla gånger, men jag får alltid mens och riktig mens. Jag har oxå kört med pergo time, men inget resultat. Håller tummarna för dig att det funkar. Ska påbröja ivf nu till hösten. Kram och lycka till

• Smarrig

Åh så bra, då är allt som det ska på den biten i alla fall.
    Idag kom förresten "resten" av mensen, dvs den rejäla biten, så allt är väl som det ska där också. Det är väl bara den delen där mensen väljer att komma istället för att visa + på stickan som är fel då . Jag håller tummarna för er så att er ivf fungerar istället för pergon! Skam den som ger sig, right?

• Smullan

Trälen vinner till slut..Glad
    Håller tummarna för er med...

• tomcar1

Hej !
    Jag undrar om ÄL-stickor kan ge utslag om man inte har riktig ÄL, men får mens ?
    Mvh tomcar1

• Smarrig

De funkar inte på mig, men det kanske är individuellt?
    Jag har låga hormonhalter i övrigt i kroppen. Testade positivt med min son först fem veckor efter BIM, trots att jag vet när han blev till. Nu verkar dock hormonerna ha försvunnit helt, så som sagt, det kanske är individuellt...

Svar på tråden Utan ÄL men med Mens