• Amber1975

Klänningen gick sönder

Köpte en klänning på Gina Tricot i helgen. När jag sett att den passat så kastade jag tyvärr kvittot. Korkat, jag vet. Idag när jag tvättade den såg jag att den remsat upp sig jättemycket längst ner. Har man någon rätt som konsument eller är det kört då jag inte har kvittot kvar?

• Svar på tråden Klänningen gick sönder
  • Cammmie

om du har tur så jobbar samma personal o kanske känner igen dig.. Så det kan ju vara värt ett försök om du går dit imorn....
    Testa går ju alltid...

• guldlockis

Ta med klänningen och gå tillbaka till butiken.
    Kanske känner de igen dig.

• Tisseltott

Även om man inte har kvittot för att lämna tillbaks så kan man oftast genomföra en reklammation (utan kvitto) enligt mina erfarenheter!
    Prova

• Amber1975

Fast egentligen fattar jag inte vad det ska ha för betydelse. Det är ju en av deras klänningar, det står ju på lappen i den. Så har jag ju följt deras tvättinstruktioner och den klarade jag inte det.

• lisalove

Jag gjorde en sån grejj för nått år sedan då jag köpt capribyxor på Vero Moda. Det var jätte mycket stretch i dem, så då ska de bara tvättas i 30 grader. Det visste inte jag, och efter första tvätten såg de helknasiga ut. Hade slängt kvittot, men gick tillbaka till butiken. Fick ett par andra likvärdiga byxor, eftersom "mina" var slut. Så pröva och gå tillbaks. Jag tror dock att det kan vara svårt att få tillbaka pengarna utan kvitto, utan det blir nog "bara" ett byte.

Lycka till!

• uniMog

det är skillnad på en reklamation och ett byte. TRASIGA varor ska de väl byta utan kvitto.

What do they need such good eyesight for anyway?
  • Amber1975
    Tisseltott skrev 2007-07-15 22:08:39 följande:
    Även om man inte har kvittot för att lämna tillbaks så kan man oftast genomföra en reklammation (utan kvitto) enligt mina erfarenheter! Prova
    Ja, jag har oxå för mig att det är så. Hade problem med en bh från Twilfit som gick sönder. Då jag inte hade kvittot fick jag en ny, men hade jag haft kvittot hade jag fått pengarna istället. Hoppas kunna göra en reklamation.
  • TjorveniSkåne

Vid reklamation behövs kvittot för att visa att varan är köpt i den affären, om det är GTs eget märke är ju det bevis gott nog.

• Amber1975

Ja, det står Gina Tricot i den, så jag hoppas det räcker.

• game set match

Butiken kan kräva kvitto för att se att varan är köpt i just den butiken. Det är trots allt olika företag även om alla heter Gina Tricot.
    Men som sagt, gå tillbaka och prata med de. Oftast så underlättar det om man inte är så påstridigt när man inte har kvittot kvar.

Svar på tråden Klänningen gick sönder