• Sialch

Vestlands Lefsa..Recept

Är det ngn som kan receptet på Norska Vestlands Lefsa? Eller om det finns ngt liknande att få tag på i Sverige. Kan tydligen även gå under namnet Lemse om jag förstått detta rätt, tunt kavlat bakpulverjäst bröd. Skulle gärna vilja ha tag på receptet eller som sagt - får tag på detta i Sverige.

ღ ♥ ღ `°?.¸ Oscar 070301 ¸.?°´ ღ ♥ ღ
  • Svar på tråden Vestlands Lefsa..Recept
  • Kakan83

ÅÅååå Lefse! *Funderar på om jag ska slänga ihop smeten å bre på dom färdiga jag har i skåpet*

Har tyvärr inget recept. Jag har aldrig bakat själva brödet, det köper jag alltid färdigt när jag är hemma.

• Kakan83

Det receptet lät inte gott. Jag har aldrig haft sirap i mina utan jag gör smeten som ska vara i på:
    smör
    florsocker
    kanel.

• En mor
    Kakan83 skrev 2007-07-15 22:39:36 följande:
    Det receptet lät inte gott. Jag har aldrig haft sirap i mina utan jag gör smeten som ska vara i på:smörflorsocker kanel.
    Har inte bakat dem.men ätit dem på semester.Sedan sökte jag på altavista.no.
  • Kakan83
    En mor skrev 2007-07-15 22:40:43 följande:
    Har inte bakat dem.men ätit dem på semester.Sedan sökte jag på altavista.no.
    det finnt nog tusen sätt att göra dom på.
  • Marcupilami

Bara namnet får mig att bli sugen. Var finns dessa, i Norge överallt?

dator heter det. datOR...
  • Kakan83
    Marcupilami skrev 2007-07-15 22:42:46 följande:
    Bara namnet får mig att bli sugen. Var finns dessa, i Norge överallt?
    Vestlands lefesen är vanligast på vestlandet, alltså västkusten. Men jag hittade i en affär när jag var i drammen sist. Så har man tur kan man hitta lite varstans.
  • Kakan83

Och som vanligt så funkar det dåligt att länka här på FL! *grr*

• Sialch

Tackar tackar så mkt, skall kolla vidare på länkarna.
    Må så gott alla

ღ ♥ ღ `°?.¸ Oscar 070301 ¸.?°´ ღ ♥ ღ
Svar på tråden Vestlands Lefsa..Recept