• nenis82

HERBA MAX? fästingsmedel

är det någon som har testat detta fästningshalsband?
    HERBA MAX

• Svar på tråden HERBA MAX? fästingsmedel
  • annaoedvin

har hört att dom inte ska funka så bra! men jag tror det är olika från hund till hund. vi kör halsband från apoteket..

• zelda71

Använder Frontline istället och det funkar jättebra. Droppar bara medlet i nacken.

• Freddan7

Satt precis och letade efter ohyrehalsband Herba max och fick upp denna tråden.
    Använde herba max för några år sedan och var super nöjd.
    Sedan försvann dom och gick inte att få tag på.
    Var då endast hänvisad till de starka frontline med nervgift, som en del reagerar på.

SÅ glad var jag när jag såg att  lopp halsbanden nu finns igen! Sommaren räddad!
    http://www.zoosajten.se/ShowSearchResult.aspx?pagesize=20&searchstring=herba%20max

Finns till både hund och katt.

• Dexter dot com

Har prövat diverse "giftfria" preparat med följ att dom inte funkar till 100% och min hund idag dras med borrelia/anaplasma som kommer i skov dvs är kronisktoch smärtsamt för hunden.
    Fick betala dyrt för läxan och använder idag bara Apotekets preparat som fungerar. 

• Freddan7

Tyvärr finns INGET 100%, däremot en hel del, och ibland allvarliga biverkningar med de nervgift baserade halsbanden som bla. apoteket säljer.
    Dessutom hutlöst dyrt 400-500kr.
    Herba max har jag haft mycket goda resultat med, dock ej 100%.
    Istället för att plocka flera fästingar om dagen under "högsäsong" så blir det ett par stycken i månaden max.

Så riskerna för smitta minskar rejält, och man slipper dessutom biverkningsrisken och sparar en hel del kronor dessutom.

• Dexter dot com
    Freddan7 skrev 2013-06-25 18:01:32 följande:
    Tyvärr finns INGET 100%, däremot en hel del, och ibland allvarliga biverkningar med de nervgift baserade halsbanden som bla. apoteket säljer.
    Dessutom hutlöst dyrt 400-500kr.
    Herba max har jag haft mycket goda resultat med, dock ej 100%.
    Istället för att plocka flera fästingar om dagen under "högsäsong" så blir det ett par stycken i månaden max.

Så riskerna för smitta minskar rejält, och man slipper dessutom biverkningsrisken och sparar en hel del kronor dessutom.
    Både Scalibor och Exspot har varit 100%, inte en enda fästing från det att medlet/halsbandet satts på. Och dyrt tycker jag absolut inte att det är, bara provtagningen för borrelia/anaplasma kostade mig senast 6000kr.
  • Freddan7

Tyvärr är dom inte 100%, inga är 100%.
    Halsbanden kostar inte många tior att tillverka...
    Däremot som sagt risker för både hund och omgivning.

Borrelia / anaplasma test betalade jag 750kr på (sva) för, så där måste blivit något fel om du betalade 6000....

Nu bor jag  i ett område som är relativt fritt från smittorna, och då funkar herba max perfekt, då den reducerar antalet fästingar kraftigt.
    Skulle jag bo i ett område med stor andel smittade fästingar hade jag nog kört på nervgiftet.

• Dexter dot com
    Freddan7 skrev 2013-06-28 16:11:42 följande:
    Tyvärr är dom inte 100%, inga är 100%.
    Halsbanden kostar inte många tior att tillverka...
    Däremot som sagt risker för både hund och omgivning.

Borrelia / anaplasma test betalade jag 750kr på (sva) för, så där måste blivit något fel om du betalade 6000....

Nu bor jag  i ett område som är relativt fritt från smittorna, och då funkar herba max perfekt, då den reducerar antalet fästingar kraftigt.
    Skulle jag bo i ett område med stor andel smittade fästingar hade jag nog kört på nervgiftet.
    OJ! Här kommer man inte ens innanför dörren hos veterinären för 750 kr :)
Svar på tråden HERBA MAX? fästingsmedel