8,5 år och tuttarna börjar växa
Hej!
Jag har en undran...Igår kväll kom min ena tjej till mig och sa mamma det gör så ont här på tutten?! Jag såg att bröstvårtan var svullen och kände att bröstköteln har börjat växa, eller hur man nu uttrycker sig. Till saken hör att hon är ju bara 8,5 år...ska börja 2 an i höst, så hon är ju fortfarande liten....Hon har alltid varit stor för sin ålder nu väger hon 40 kg och är 150 lång, och hon trivs inte med det att vara längst i klassen och nu så ska puberterten börja också eller?! Jag vill gärna ha råd, tips eller bara en tanke om hur jag ska gå till väga.
Kram Malin
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-16 15:36:21:
Hej! Tack alla för era svar...Men hon är INTE överviktig hon är ju lång för sin ålder är absolut inte tjock, ser helt normal ut bara att hon ser ut att vara typ 10-11 år gammal ist för 8,5 år. Hon ska börja klass 2 i augusti och det jag känner är att jag är rädd för att hon ska känna sig mer "utanför" om hn redan börjar få tuttar och så...det är en tjej i klassen som är lika lång som min tjej men hon är mullig och har tuttar men de är inte i "växa" stadiet så att säga utan mer pga sin rundhet. Kram