När försvinner betalningsanmärkningen?
Om vi fick en prick i augusti 2004, när försvinner den då? 1 augusti, mitten av augusti eller i slutet på augusti?
Om vi fick en prick i augusti 2004, när försvinner den då? 1 augusti, mitten av augusti eller i slutet på augusti?
Ligger pricken hos Kronofogdemyndigheten? i så fall om jag inte miss minner ligger den där i 5 år eller så tyvärr, Min sambo har en och den har funnits där länge nu tyvärr
då jag precis betalat varenda skuld ringde jag UC o kollade hur det såg ut med anmärkningarna.
Senaste anmärkningen jag fick, fick jag den 24 april 2007.. Och hon på UC sa att mina anmärkningar försvinner 24 april 2010
Så anmärkningen sitter i 3 år hos en person från det datum en nyregistrering tillkommit av en skuld
Klargör ännu en gång..
många tror bla. att man har anm. HELA år..alltså för man en i April blir den borttagen 3 år senare plus hela året!..
SAXAR! fårn UC.s EGNA hemsida!!!!..
"I UC:s register finns en anmärkning för en fysisk person normalt registrerad i tre år. En anmärkning som noterats i februari 2005 tas alltså bort den 1 februari 2008."
Slut på det.
alltså får du anm. den 17 april tas den bort 1 APRIL 3 år senare..inte samma datum utan dom äe generös och bjussar dig på 17 dagar!!..
MEN!..detta är på UC!..andra bolag har sista som sitt datum, alltså får du pricken 17 april försvinner den 30:e från registret. så dom är inte lika snälla som UC.
ALLA bolag har dock fysiskt 36 månader, inte 3 år plus resterande året ut.!..
//T
Ok, så hur vet vi vad som gäller i vårt fall? Det är en anmärkning från sergel.
Är det den 1 augusti eller den sista augusti? De vill inte svara på de frågorna när man ringer (till uc).
Om skulden inte är betald så försvinner heller inte anmärkningen. Om skulden är betald så försvinner den tre år efter att anmärkningen blev registrerad. Dvs exakt tre år. Fem år gäller för företag.
Detta hittade jag på UC`s hemsida:
kan vi ringa till uc den 1 augusti och fråga om anmärkningen är borta?