• angelmouse

3 barn eller fler, vilken bil har ni?

Hej
    Ni med tre eller fler barn, vad för slags bil har ni? Och hur får ni plats med bilbarnstolar och barnvagnar mm.

Vi har än så länge bara två barn och äger ingen bil, men vi funderar på att skaffa en. Vi har dessutom tänkt oss åtminstone ett barn till. Om det nu skulle bli så att tredje barnet kommer tätt på andra så skulle det innebära tre bilbarnstolar i bilen, vilka bilar har plats för det? Och dessutom vagn/vagnar?

• Svar på tråden 3 barn eller fler, vilken bil har ni?
  • Sussannek

Ford galaxy har vi med 6 säten. vi fäller ner/tar ur det ena sätet längst bak och får då plats med vagn mm.
    Nu när vi har mindre vagn får den plats bakom stolarna men bagaet är litet på den så inte mycket mer får plats.

Vi har 3 barn varav en sitter i bilbarnstol.

• Saltlakrits

Vi har tre barn. Alla sitter i bilbarnstol, varav en framåtvänd.

Vi har en Volvo V70 -01.

Vi har alla stolarna bak..
    Inga problem alls.

Mamma till tre underbara barn!
  • Snirkel

Toyota yaris. Klämmer in två tonåringar, två vuxna, lillan i barnstol och en stor, gammal emmaljunga liggvagn. Det går nätt och jämnt tack vare att baksätet går att flytta fram. Det är inte bekvämt men vi tar oss från punkt A till punkt B. Drömmer om en 7-sitsig volvo xc90...

• angelmouse

Tack så mycket för svar, allihop!

Så tre barnstolar kan få plats i ett baksäte då alltså, det är ju bra. Själv har jag mest åkt i mindre bilar och där brukar det få plats två barnstolar och en smal vuxen (dvs jag) i baksätet, om man kan tänka sig att sitta trångt ;)
    Men som Snirkel säger, man tar sig ju från punkt A till B i alla fall.

• Lorina

Vi har haft en 7 sittsig VW Sharan. Nu har vi en VW Multivan, 7 sittsig den med men bra mycket rymligare! Jag har 2 barn i bakåtvända bilstolar och 2 barn som är 10 &14!

Vi anser att comfort är väldigt viktigt då vi reser extremt mycket! Min man har tagit 3 av barnen på bilsemester i Europa med nya bilen och för 2 år sedan var vi hela familjen Sharanen på bilsemester i Europa! Sen reser vi mycket inom Sverige.

• Marie4barn
    7-sitsig Ford Galaxy....superbra bil!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Mina Älskade Barn ♥¸.?°´¯) ♥
  • Erla

I vår bil Renault scenic får vi plats med tre bilbarnstolar men minst en måste vara bakåtvänd! annars superbil med tre barn!

Svar på tråden 3 barn eller fler, vilken bil har ni?