• Amoriina

Avfärgning på hår hemma?

Hej!
    Har nyligen färgat håret svart & känner mig inte till 100 % nöjd med det. Det är svindyrt att gå till frissan och göra avfärgning på håret.

Har ni gjort det hemma någongång? Vad blev resultatet?

• Svar på tråden Avfärgning på hår hemma?
  • Nevada

Först blir det brandgult, sen pissgult.. man får hålla på några ggr. Ska du bli blond eller brunett eller..?

• Amoriina

Nja, jag vet inte. Känns som att jag vill ha tillbaka min riktiga hårfärg först.

• Nevada

Ja okej.. jag har bara gått från svarthårig till blond.
    Fick iallafall ta det i två omgångar.
    Hoppas du får något bättre svar!

• Nisses lada brinner

Det är ett jävla jobb om du vill ha det blont, håret blir rätt jäkla risigt efter, som sockervadd typ.

• Prego75

Har gjort det mpånga gånger, men rekommenderar det inte - speciellt inte om du har färgat ditt hår mörkt ( t ex svart) eftersom det är nästan omöjligt att få ur de pigmenten på ett bra sätt. Ditt hår blir troligen ganska så missfärget - lite beroende på vad för slags hår du har, vilken som är din äkta färg och vilka pigment du själv har i håret. De flesta som avfärgar håret får det morotsfärgat, eller i alla fall dlevis morotsfärgat p g a de röda pigment som finns naturligt i håret och p g a de pigment som finns i färgen och som inte släpper med avfärgningen... om du förstår hur jag menar. Prova, men avr beredd på att det blir ojämnt.

• Amoriina

Jo, men finns det ingen avfärgningsmedel på affärerna att köpa !?

• Prego75

Jäklar så långsamt jag måste ha skrivit - alla andra hann ju före!

• Prego75

Jo, det finns avfärgning att köpa.

• Prego75

Men avfärgningsmedlen i affärerna är ju inte lika kraftfulla som de hos frisören, plus att det är lite risky - man kan förstöra håret rätt rejält. Det gjorde jag en gång när jag ahde otur i avfärgningen!

• Nevada

Avfärgning finns i de flesta matbutiker osv.

Klart håret får sig en smäll men det får det ju hos frissan också. Dom kan inte garantera att dom får ett superbra resultat på håret

Svar på tråden Avfärgning på hår hemma?