• Anonym

Olika prioriteringar i livet

Jag är så lessen. Min kille och jag har totalt olika prioriteringar i livet, känns det som. Jag vill ha barn, hus, stabil ekonomi, gärna resa lite m.m. Min kille säger att han vill ha de sakerna också men han agerar helt annorlunda. Han vill bara ha prylar, prylar, prylar hela tiden. Ny mobiltelefon, så är det en ny dator eller bil eller iPod eller sportgrejer (som han inte använder) m.m. Han blir aldrig nöjd. Han är glad för sin nya pryl i ett par månader, sen vill han ha nåt nytt. Vi kan aldrig spara några pengar och jag är jätterädd att det ska hända nåt där vi faktiskt kommer att behöva pengar (bilen går sönder, nån blir arbetslös etc)
    Det känns som att han bara tänker på sig själv och sina nöjen. Varför tänker han inte på oss? Gråter

• Svar på tråden Olika prioriteringar i livet
  • Anonym

Ja, det är han nog. Han är ändå över 30...

• Anonym

Hej. ja tycker precis som dej. fast det jag prioriterar högst upp är barn. (har ett barn nu) men vill ha många fler och snart inte om 100år. Min man prioriterar godis pizza och öl...

• Dripknot

TS

Vad ska du med en omogen barnrumpa till? Orka bry sig om en ego karl som bara prioriterar sig själv och sina intressen/behov.

Lämna honom och rå dig själv ett tag. Vi kvinnor behöver inga män för att vara lyckliga. Var din egen bästa vän och gå din väg. Nån gång kommer du hitta mannen i ditt liv som du vill leva och bilda familj med och som är MOGEN för det.

Bromsklossar har vi redan nog av här i livet och sen när du väl blir gravid så räcker det med att ha ett barn hemma, inte två.

Jag lovar, du mår bättre utan din omogna karl. Försvara honom inte!

• N1an

Det är lätt att komma åt genom att ha delad ekonomi. Du gör vad du vill med dina pengar och han gör vad han vill med sina.

Vi har gemmensam ekonomi. Men efter alla räkningar är betalda stoppar vi undan en pott till sparande. Sedan delar vi på resten och har som fickpengar. Då har vi satt in pengar på ett matkonto så att ingen av oss behöver stå för det. Funkar jättebra för oss.

• Xgirl83

Det kanske inte är så att ni har olika prioriteringar, utan att han faktiskt har ett köpberoende. Det går säkert att hitta info om det om du söker lite på nätet.

Lycka till!

• Anonym

Usch, jag fattar det verkligen inte. Jag har funderat på att bryta upp tidigare. Han är ju en underbar kille på alla andra sätt. Det är bara detta beteende ja ginte fattar. Försöker han fylla nåt tomrum eller är han bara ytlig och omogen?

• Anonym

Jag har en stor klump i magen nu. Jag vet att vi måste prata om detta IGEN (för miljonte gången) men jag vill inte. Varför fattar han inte när jag säger att han inte kan hålla på så här?

• anzita

Men hans prylmani är ju som en glödhet klump mellan er. Den påverkar ert förhållande pratar du om det eller inte. Och blir inte precis bättre av att du tiger och försöker låtsas som det regnar när du i själva verket mår jättedåligt.

Du ska inte säga åt honom att inte göra si eller så. Berätta hur du tänker och känner - att hans sätt att "sköta" ekonomin oroar dig och gör dig otrygg i förhållandet. Fråga honom om vad han har för mål och prioriteringar, berätta vilka är dina mål. Om de är väldigt olika, har han någon idé om hur ni ändå ska kunna jämka ihop er?

Ett förhållande handlar ju jättemycket om att kompromissa, så att bådas behov blir uppmärksammade. Om du först tiger om dina behov och sedan anklagar honom för hans beteende får ni ingen bra start för en seriös diskussion.

Det kan ju vara så att han inte är beredd att dela dina mål med dig. Hur mycket kan du ge upp av dina drömmar för att vara ihop med en man med så annorlunda värderingar kan bara du svara på.

• Dripknot

TS

Anmäl er till tv3's Lyxfällan.. Mattias & Charlie kan nog väcka den björn som sover...

Svar på tråden Olika prioriteringar i livet