• brummagumman

Vad göra med gammal förlovningsring?

Ja som sagt. bruten förlovning, vill inte spara ringen. Vad gör man med den?

• Svar på tråden Vad göra med gammal förlovningsring?
  • waersta

Sälj guldet i en guldsmedsaffär.

• susye

jag sålde min förlovningsring o min vigselring i en guldsmedsaffär

• Katja77

Mina ringar (både förlovnings- och vigselring) ligger i en låda tillsamans med andra smycken jag aldrig använder.

• mimaer

vet inte om du har barn med den du var förlovad med.. när jag skiljde mig bestämde jag mig för att ge mina döttrar ringarna vid ngt spec tillfälle.. typ konfirmation, student eller liknade.Det är ju ett bevis på den kärlek som fanns mellan mamma och pappa.. En väninna till mig hade inga barn med sin fd så hon pantade sin ring, gick på krogen och drack champange för pengarna.. kanske inte det mest "mogna" men hon tyckte att det kändes rätt för henne..

• Upptagen

Min dotter får både min och sin pappas förlovningsringar när hon blir lite större. Kanske att man kan göra om dem till något fint smycke...

• devega

man kan ju smälta ner guldet och göra ett nytt smycke, kanske till barnen?

• brummagumman

Nej inga barn annars hade jag nog velat spara den men nu är det ju bara jag och minnen har jag ändå. Så det blir kanske en kväll med champagne då :)

• paradise nanny

är det någon som har ett hum om var nersmältning kostar?? o vad det kostar att göra något nytt?

kärlek övervinner allt
  • brummagumman

Nej inga barn annars hade jag nog velat spara den men nu är det ju bara jag och minnen har jag ändå. Så det blir kanske en kväll med champagne då :)

• Amita

Ofta får man mer för den i en pantbank än hos guldsmeden, det kan vara värt att kolla upp.

• devega

paradise nanny: ring en guldsmed och hör. jag har aldrig gjort det själv, men min mamma gjorde det med några gamla smycken. det är säkert över 10 år sedan så priserna lär ha ändrats.

• mimaer

Brummagumman.. Kul att du snappade upp det med campangen.. Tycker du att det känns rätt så gör det!!

Svar på tråden Vad göra med gammal förlovningsring?