• Anonym (lillajag)

Brun/svart mens? Hjälp!! Gravid..?missfall?

Hur sjukt är inte detta?

Jag hade mens i slutet på Maj sist och har alltid haft mensen regelbunden. Får mensen den 26 varje månad. Men den 26 juni fick jag ingen mens..........

Gjorde ett grav test den tordag den 12 Juli.. Men de var negativt. Ikke gravid med andra ord. hade kraftiga grav symptom som tex metall smak i munnen. Mått illa tom spytt. Svullnade bröst. Sug efter olika saker som jag inte äter i vanliga fall. kissat mycket. Konstigt pirr i magen som gjort halv ont.. Mm

Har ett barn sen tidigare och hade exakt samma symptom då som nu.

Men iaf dagen efter jag gjorde gravtestet fick jag mens?! Fredagen den 13 juli alltså.. Men de är nå skumt med den.

Den är brun nästan kolsvart!! Inget färskt rött blod alls. Har varit med om att mensen blivit brun sista dagen på mensen förrut men nu är den riktigt mörkbrun.. kom även bruna klumpar...från dag 1 alltså.

Någon som varit med om detta? Kan de vara missfall? har inte haft ont inte ens pyttelite mensvärk. och jag brukar ha en enorm mensvärk i vanliga fall.

kan man ha näst intill svart mens från första dagen? Vill inte ringa sjukhuset dom bryr sig ju ändå inte.

har nu haft brun/svart mens i 3 dagar..Lite mindre än vanlig mens fast endå för mycket för att de ska vara flytningar...  och de verkar som om den är slut nu. Kommer typ bara lite brun/svarta flytningar.

Vet någon ? Tack..

• Svar på tråden Brun/svart mens? Hjälp!! Gravid..?missfall?
  • Anonym (lillajag)

ingen???

• Anonym (lillajag)

har jag lagt frågan i fel grupp eller varför svarar ingen? Någon måste ju veta. Kan väl inte vara den ända på fl som har detta.

Alla möjliga sjuka frågor besvaras ju.. :(

• Dimitra

Ja jag ger väl ett svar då

Svar: jag vet inte. Det kan vara vilket som.

Och åren går...
  • Anonym (lillajag)

hehe tack för svaret iaf.

• barnensrätt

Kan inte uttala mig om du fått missfall eller ej.
    Men då jag var gravid (båda ggr) så "blödde" jag oXå mörkt/svart..
    Jag fick inga missfall utan två friska barn.

Kontakta BM och kolla upp.

• Anonym (lillajag)

okej. men testet va ju neg så jag borde ju inte vara gravid.

• barnensrätt

Som sagt ring din BM.

• Anonym (lillajag)

men jag har ju ingen bm.....
    måste ju ringa sjukan då. ska in på cellprov i aug så får väl fråga dom dårå....

• Dimitra
    Anonym (lillajag) skrev 2007-07-16 14:30:48 följande:
    okej. men testet va ju neg så jag borde ju inte vara gravid.
    Ja men där har du ju svar på en fråga.

Sen kan ju mensen försenas en hel del bara för att man inte haft ÄL. Slemhinnan fortsätter att byggas på och när kroppen anser att den är för gammal så stöts den ut ändå, utan hjälp av hormoner som blir efter en ÄL. Har man en tjockare slemhinna än vanligt (som det ju blir om mensen är mycket sen) så är det självklart att blodet blir mörkare och segare.
    Och åren går...
  • Anonym (lillajag)

ja men härligt tack för svaret! :)

Svar på tråden Brun/svart mens? Hjälp!! Gravid..?missfall?