• Skruttet

*Jag tänkte sondera terrängen lite angående

Jag tänkte sondera terrängen lite angående det här med bärstol. Finns ju alltifrån superdyra till något billigare (babyproffsen etc). Det viktigaste är ju att den är skön och säker och då får den ju kosta det den vill men det känns ju onödigt att köpa den dyraste bara för att man TROR att den är bäst...
    Så är det någon som har erfarenhet av bärstol, vilket märke har ni och varför är ni nöjda med just den?

Tacksam för svar

• Svar på tråden *Jag tänkte sondera terrängen lite angående
  • Marlene

köp ingen bärstol... kolla på bärselar istället på babyboden.nu finns ERGO och på www.stellaris.se finns Sutemi och patapum.
    Själv har jag en ERGO och en haglöfs bärstol och det händer aldrig att jag använder bärstolen för ERGOn är så otroligt mycket skönare att bära med.

• Skruttet

Jag hade främst tänkt att använda bärstolen då vi ska ut på tur med skidor och vandra i fjällen så det är därför jag är ute efter just en bärstol, men tack för tipset! (bärsjal är något jag tänkt investera i också men det blir till nästa barn tror jag).

• Marlene

men man kan ju använda en bärsele då också...

• Mollan

Vi har en äldre variant av Haglöfs - en blå. Vi köpte den på blocket.se begagnad och är supernöjda. Lillkillen älskade den från första stund (6 mån) och det är skönt att han har sådan utsikt - han skrattar hela tiden när han sitter i den. Så kolla även på begagnade grejer, de kan ju vara bra även om de är billiga! Dessutom är det ju inte riktigt lika viktigt med säkerhet som exempelvis en barnstol till bilen... vilket gör det lite lättare att köpa. Vi betalade 400:- för vår.

Svar på tråden *Jag tänkte sondera terrängen lite angående