• daysi80

Hur många centimeter var ni öppna...

...när ni inte stod ut hemma med värkarna längre och åkte upp till BB?
    Har flera kompisar som tycker att öppningsvärkarna inte var så farliga, när de kom upp till BB var de redan öppna 7-8 cm.

Så kan det rimligtvis inte vara för alla?

• Svar på tråden Hur många centimeter var ni öppna...
  • Juliasmamma

Jag var helt öppen när jag kom in...

• Emmizen80

Jag var öppen 7 cm när vi kom in till bb. Ont gjorde det, och ingen bedövning hanns med, annat än lustgas.

• daysi80

Julias mamma - OJ, men du kände ändå att du klarade dig bra hemma?

Kan tillägga att frågan avser er första förlossning!

• FredrikaS

jag var öppen 2 cm när jag kom in.. och det gick jättetrögt med min öppning tills jag hmm tja jag hade lite krystvärkar då jag var öppen kanske 5 ccm men då gick det med väldans fart för jag stod på knä och tog i..

• Vårsolen

8cm när vi kom in, och då hade jag haft riktigt ont i ca 1timme,men sen tog det iaf 8timmar till, lite surt men så är det visst ofta för förstagångs föderskor enligt min bm iaf

• Emmizen80

Det var min första förlossning. Är envis av mig och hade nog inte åkt in om jag inte fått en blödning, vilket nog var tur. Tjejjen kom efter 2 h och 45 min efter inskrivningen, då jag var öppen som jag skrev tidigar 7 cm.

• daysi80

Emmizen - tur att du åkte in när du gjorde! Inte kul att föda hemma!

• Frediza1980

7 cm. bm trodde inte att jag var så mycket öppen, hon tyckte at tvärkarna var för korta, så hon tyckte att vi skulle vänta några timmar, men gubben min sa åt henne att nu kommer vi.... o det var ju tur det

• shortbabe

När vi kom in till förlossningen var jag knappt öppen 1 cm. Kändes så där lagom kul... Hade fruktansvärt ont och hoppades ju på att det skulle vara över snart, men tji fick jag.

• Bebis

1.5cm var jag när jag kom in men då hade jag haft värkar i nästan ett dygn och åkte in bara för att få en sovkur. Men morgonen därpå var jag öppen 4cm och de behöll mig inne.

Ludwig ska stavas med W se bara på Beethoven
Svar på tråden Hur många centimeter var ni öppna...