Ni som ger välling, Semper eller Nestlé?
Som rubriken lyder.Har ni provat båda och i så fall vilken funkade bäst?
Hur mycket välling ger ni när ni ger på kvällen sista målet?
Hur länge klarar sig era barn på det?
Jag ger nestlé. Min son har tidigare fått ont i magen utav sempers välling så det har blivit att vi fortsatt med nestlé.
Jag ger 220 ml ungefär klockan åtta på kvällen och sen får han fuktost vid 9 tiden på morgonen, ibland någon timme tidigare och ibland lite senare, beror på när vi vaknar.
det var längesen jag gav mina barn välling men jag gav dem semper välling tyckte att den var bäst och så svenskt.
Först hade vi nestlé funkade bra men han fick nog äta lite mer än vad han gör nu med Sempers.
Han får 200ml innan han lägger sig, sedan brukar han vakna efter 1 timme vill ha en till 200ml. Har vi tur så sover han natten igenom sedan. Så sista målet välling ca 19.00 vaknar kl 6.
Japp har provat båda och min son vill bara ha sempers välling, nestle duger inte åt honom! Provade från början av båda men han ville inte ha nestles och sen har vi provat en gång till efter att vi började med välling på allvar och han vill fortfarande inte ha den.
Hur mycket välling han äter beror på hur långt innan han åt sist och vad det var, men vi gör alltid på 200 ml vatten och ibland äter han allt ibland inte. Har haft problem med att få honom att sova överhuvudtaget men han kan stå sig på det en hel natt för det har han gjort, men på senare (har tillväxtperiod) har han ätit minst 1 gång/natt, är vanligast med 2 ggr/natt.
Jag provade Semper med äldsta dotter men hon vart så hård i magen att vi gick över till Nestlé och har fortsatt att ge syskonen det oxå.
Jag ger 220 ml vid 18:30-19:00 sen klarar dom (Felix & Felicia) sig till frukosten på dagis som severas kl 08:00.
Min dotter får Nestlés välling (Den med päronsmak).
Jag tycker att Sempers välling bara klumpar sig.. hur jag än gör. Knasigt! Hehe.
Hon får 200ml innan hon ska sova, vilket är 18:15. Sedan sover hon hela natten, till kl 08:00. Om hon precis ätit någonting innan så får hon bara 150ml.
Mina 3 äldsta barn har ätit Semper, men minstingen fick ont i magen av den och vi var helt enkelt tvungna att lära oss använda Nestlé fr hans skull
Vi kör med Nestlé eftersom Sempers är så mkt svårare att blanda till (den klumpar sig).
Min är 1 år.