• Fröken mars

Vad är en kombivagn resp en duovagn

Är Brio Nova tex en kombi eller en duo? Visst är det en kombi och Brio Happy en duo?

Kan någon vänlig själ förklara skillnaden?

Gravid dag 36/280
  • Svar på tråden Vad är en kombivagn resp en duovagn
  • Pethrelita

En kombi är en vagn du kan göra om till sitt genom att bara lyfta ur liggdelen (hård eller mjuk), duo är en vagn där du måste göra om vagnen helt från ligg till sitt, du kan inte skifta hur lätt som helst..

• Fröken mars
    Pethrelita skrev 2007-07-16 20:25:35 följande:
    En kombi är en vagn du kan göra om till sitt genom att bara lyfta ur liggdelen (hård eller mjuk), duo är en vagn där du måste göra om vagnen helt från ligg till sitt, du kan inte skifta hur lätt som helst..
    Jag byter alltså del på en duo men behåller samma suflett?
    Gravid dag 36/280
  • NovasMorsa

ja måste då få rekomendera en KOMBI vagn sån hade då vi!
    med hårdlift..
    då min dotter var så liten att hon accepterade att ligga i vagnen.. jätte lätt att bara lyfta ur om hon tex somnat och man ska innomhus slippa kånka stora vagnen plus att om man tänker efter så är det inte så lång tid man har "liggdelen" i vagnen så dessutom så hade vi våran hårdlift som "resesäng" då vi sov borta.. jätte smidigt plus att då känner barnet igen sej och det luktar inte annorlunda heller..

• Fröken mars
    NovasMorsa skrev 2007-07-16 20:40:41 följande:
    ja måste då få rekomendera en KOMBI vagn sån hade då vi!med hårdlift..då min dotter var så liten att hon accepterade att ligga i vagnen.. jätte lätt att bara lyfta ur om hon tex somnat och man ska innomhus slippa kånka stora vagnen plus att om man tänker efter så är det inte så lång tid man har "liggdelen" i vagnen så dessutom så hade vi våran hårdlift som "resesäng" då vi sov borta.. jätte smidigt plus att då känner barnet igen sej och det luktar inte annorlunda heller..
    Men är det inte hårdlift  på en duo då?

Jag har redan bestämt mig för en annan vagn, jag bara undrar detta eftersom vi är några mammor i en annan tråd som diskuterar vad en kombi respektive en duo är. Jag vet att kombi är en sittvagn med fullt liggläge med en ligglift eller mjuklift i typ Teutonia Delta eller Brio Nova och duo är en vagn med två delar tex Emmaljunga City Cross, Bugaboo, Brio Happy.

Har jag rätt eller har jag blandat ihop det?

Och visst kan man inte ha en ren sittvagn till ett barn som är nyfött utan först vid 6 månader tidigast?
    Gravid dag 36/280
  • Fröken mars

Någon annan?

Gravid dag 36/280
  • NovasMorsa

jo asså nu vet ja inte med Brio eller Teutonia kan inte utala mej om en sån för vi har Emmaljunga..

då dottern föddes hade vi en Emmaljunga sport kombi MED hårdlift
    ochdet är altstå en sittvagn som har fullt liggläge som man lägger i en hårdlift mjuklift eller kanske en duolift

därimot en DUO vagn är en sån som man klickar på sitt respektive ligg del

förstår du hur jag menar??

• NovasMorsa

Fröken mars skrev 2007-07-16 20:49:33 följande:

Och visst kan man inte ha en ren sittvagn till ett barn som är nyfött utan först vid 6 månader tidigast?
    Jo OM du har en hårdlift duolift eller mjuklift MEN då måste den ju ha fullt liggläge
  • NovasMorsa

vad är det för vagn du har bestämt dej för då? om man får fråga :)

vi har då byttbort våran sport kombivagn för den var så stor och tung och klumpig nu har jag emmaljunga cerox

• Fröken mars
    NovasMorsa skrev 2007-07-16 21:49:17 följande:
    vad är det för vagn du har bestämt dej för då? om man får fråga :)vi har då byttbort våran sport kombivagn för den var så stor och tung och klumpig nu har jag emmaljunga cerox
    En Bugaboo Cameleon

Tack för Era svar!!
    Gravid dag 36/280
  • NovasMorsa

Fröken mars skrev 2007-07-17 14:27:47 följande:

En Bugaboo Cameleon Tack för Era svar!!
    SÅÅ TUFFT!! ja ville ju igentligen ha Emmaljungas Cangeroo men sambon ville heldre ha en traditionell 4hjuling! så det fick bli en sån.. :) ha det bra
Svar på tråden Vad är en kombivagn resp en duovagn