Kul tårta till 3-årskalas sökes
Sonen fyller tre år i morgon. Nu behöver jag tips på någon rolig tårta som jag kan baka. Jag funderar på att göra tårtan som ett tåg, men hur gör man då????
Sonen fyller tre år i morgon. Nu behöver jag tips på någon rolig tårta som jag kan baka. Jag funderar på att göra tårtan som ett tåg, men hur gör man då????
Ingen tågtårta, men en bilbanetårta har jag gjort engång
Färdig tårtbotten som jag fyllde med vaniljvisp och jordgubbssylt. Färgade lite vispad grädde med grön karamellfärg och täckte hela tårtan. Skar ut lite breda remsor i marsipan och la det på tårtan ( i kringelikrokar ), så att det såg ut som en krokig väg. Gjorde start och stoppskyltar och tryckte ner det vid varsin ände utav ¨vägen¨. Gjorde andra vägmärken med som tex. skarp kurva och hastighetsmärken och tryckte ner.
Barnen tyckte att den var jätterolig!
Orm tårta är ju lätt oxå. Skär ut en cirkel i mitted av tårtbotten och dela sen sen så du får två C ta sen mittcirkeln och dela den med. Lägg C:na så de bildar ett S och använd mitt Dna som nos och svans delar.
www.ultimatecake.se kan ge några tips. Kolla på Barnkalas.
Bebis:
Den där tårtan lät ju jättekul, har du möjligtvis nån bild?
Samma här En grön och en rosa, såg en länk med nån som hade klätt den med marsipan oxå men det gjorde inte jag bara en massa grädde
Jag hade marsipan på mina 2
Undrar vad jag ska laga i år. Ifjol gjorde jag en med puh en rund. Med oblat alltså
Å en barbietårta.
Tack, bebis!
Får kanske göra nån sådan rolig tårta när barnen vill ha barnkalas.
Jag har gjort en "draksvanstårta" en gång. Det är egentligen en vanlig prisesstårta men man gör den som en rulle och istället för att ha vanlig hel marsipan på så gör du cirklar av marsipanen tex med ett glas. Sen delar du cirklarna på hälften och lägger som fjäll runt tårtan. När den är klar trycker du dit ett färskt hallon på varje sida så det ser ut som ryggrad. Garanterat uppskattad!
Jag lovar att det ser ut som en avhuggen draksvans!
Har gjort en kanintårta en gång, dock till påsk, men den var lyckad och enkel att göra.