• Tant Green

Gröna Lund med 2 åring?

Finns det något som en nästan-2-åring kan åka på Grönan (om man åker tillsammans med dem alltså)? Veteranbilarna borde väl funka åtminstone?

Det var så länge sedan vi var där så vi tänkte åka dit en sväng i morgon Men det vore ju kul om lilltjejen kunde åka någonting... (ja, jag vet att Skansen är bättre för småttingar, men där var vi förra veckan och hon ska dit igen på onsdag med mormor så nu vill vi verkligen till Grönan).

• Svar på tråden Gröna Lund med 2 åring?
  • syndabocken

Jaaaa. Spökhuset ! Hahaha... Jag jobbar må, on fre mellan 8 och 16. Welkommen !

~ Cynismen ÄR en hora ~
  • astral

ja det finns en hel del. Min tjej älskar minitruckarna. Där åker hon själv men hon tycker att det är jättekul. Dessutom finns en stor karusell precis vid ingången och kaffekopparna som åker långsamt upp och ner och där kan man följa med. Sen finns lilla pariserhjulet där man också kan följa med och kärlekstunneln. Vetaranbilar självklart och är din tvååring tuff så kan hon också åka lilla vikingen.
    Vi har säsongkort och dottern älskade grönan redan förra året då hon var drygt ett

• Fam

Absolut -- och några saker din lilla (modiga) tvååring kan åka själv också.

• Tant Green

Vad kul! Då måste vi prova lite. Fast spökhuset är ju för läskigt för mig i alla fall

• syndabocken

Nädå. Skoj.

Tant Green skrev 2007-07-16 21:24:42 följande:
    Vad kul! Då måste vi prova lite. Fast spökhuset är ju för läskigt för mig i alla fall
    ~ Cynismen ÄR en hora ~
  • Cocarola

Lilla vikingagungan finns bredvid den stora, den passar fint för en tvååring + en vuxen kan följa med.

Nere vid vattnet finns ett litet barnområde med lilla fritt fall (för lite större barn) samt lilla pariserhjulet, och favoriten: bilbanan. Bilbanan får föräldrar inte följa med på, men vi kunde nästan inte slita vår kille därifrån förra året när han var 2 år!

Barn under 4 åker gratis, men föräldrar betalar. (Bilbanan kan man därför låta barnen åka tills de, eller man själv, ledsnar).

Vid övre entrén finns också några barnattraktioner; klassisk barnkarusell med cirkusdjur. För äventyrligare 2-åringar (inte min) finns tekoppar och Nyckelpigan (miniliten bergochdalbana).

Och till sist: kärlekstunneln. Hoppas ni får en kul dag!

• astral

nää nyckelpigan är min tjej jättesugen på men den passar nog inte en 2åring. Jag tror att där finns även en minimilängd...

Svar på tråden Gröna Lund med 2 åring?