• Katta86

Får man åka på kryssning när gravid?

Jag har bokat in en kryssning i v. 37 men idag fick jag höra att man inte får åka när man är gravid.. Ska åka med Vikingline men hittar inget om det på hemsidan..

Någon som vet vad som gäller?

♥Jag ska få en son den 24 augusti!! V. 35!!♥
  • Svar på tråden Får man åka på kryssning när gravid?
  • Yessicha

jisses det hade jag aldrig vågat... *S* jag födde min son i v 36 (& min dotter i v 38 & dotter 2 i v 39)

• Trossens mamma

Det har jag aldrig hört nåt om. Jag kryssade i v 21 iosf bara.

Hörde om en då jag väntade ettan som kryssade med pågående värkar då hon promt skulle föda hemma i Finland å inte på Åland

Mamma till Lova och Alvin
  • funbun

åkte inte ens tåg så snart inpå, bebisen kan ju hoppa ut och säga hej :)

• Morrizz

Jag åkte på en Finlandskryssning (t/r Stockholm-Helsingfors, 1½ dygn) när jag var gravid i v.36. Silja Line's policy är att man får åka med dom t.o.m. en månad innan beräknad förlossning. Sjuksköterska hade dom ombord om något skulle inträffa, det enda var att man fick säga till i informationen ombord att man var gravid så dom visste det.

Viking Line har inga restriktioner men dom sa att händer det något är det ens eget ansvar och man skulle få betala för eventuell sjukvård.

Men som sagt åk inte om du inte är helt säker på att allt är ok med dig och bebisen.

• Katta86

Äsch, jag har ju inte tänkt hoppa på båten om jag känner att jag har värkar eller på annat sätt misstänker att det skulle vara på G!

Men jag känner att det inte är någon idé att bara gå hemma och dra fötterna efter mig! Jag kan ju lika gärna gå över tide med 2-3 veckor, det är ju vanligast bland förstföderskor..

Annars får väll svärmor förlösa mig inne i hytten! Haha!

Nej men seriöst! Jag skulle väll ha en himla otur om han väljer att titta ut just de 24 timmarna! Och efter halva tiden är vi ju i finland så om inte annat får jag väll föda på finsk mark!

♥Jag ska få en son den 24 augusti!! V. 35!!♥
Svar på tråden Får man åka på kryssning när gravid?