• Anonym (Kiss-Lisa)

Svårt att hålla tätt!

Jag har ett mycket pinsamt problem.
    Är i 20 års åldern, lever ett aktivt liv, är inte gravid, har inte fött barn.
    Det är nämligen så att jag har urinläckage. detta är väldigt jobbigt för mig eftersom att det begränsar mig så otroligt mycket. När jag är ute och går så droppar det konstant, när jag vaknar på morgonen så är det alltid en blöt fläck i trosan. När jag skrattar eller gör någon hastig rörelse så dipprar det ut några droppar. Jag känner mig så ohygienisk som läcker på det här viset. Jag tvättar några gånger om dagen med ljummet vatten eller våt servett vid toalettbesök, men det räcker inte till.
    När jag använder trosskydd eller binda så blir de våta och halkar åt sidan... Så det känns inget skönt.
    Jag är rädd för att söka läkarvård, att komma in som en ung tjej med dessa problem tycker jag känns oerhört genant.
    Redan innan dessa problem kom så har jag flitigt gjort mina knipövningar.
    Jag har haft det så här sedan jag var 16 år, är nu 26. Så 10 år med det här är mer än tillräckligt.
    Är det någon som känner igen sig eller vet vad jag kan göra?
    Om jag kontaktar vården, vad blir då nästa steg, och vad kan dom göra för att hjälpa mig?

Tacksam för svar. Mvh/ Kiss-Lisa

• Svar på tråden Svårt att hålla tätt!
  • Anonym

Använd inte bindor. Köp tena istället. De är anpassade efter urin. Jag tycker absolut du ska söka läkare! Har du tur kan de ju hjälpa dig att bli helt besvärsfri. Du behöver inte oroa dig för att det är pinsammt, du är inte ensam! Jag sänder en varm kram som stöd...

• Anonym

Om du kontaktar distiktssköterskan så tror jag att du får ut tena gratis, då slipper du åtminstone den kostnaden.
    Jag tycker också att du ska ta kontakt med VC.
    Hoppas det löser sig för dig.

Kram

Svar på tråden Svårt att hålla tätt!